Gå til innhold

Flere med 2-åringer som spiser lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er et slit å få i henne mat, og det har vært slik ganske lenge.

Hun kan kanskje spise en halv skive til frokost, litt lunsj, ikke noe middag og en brødskive til kvelds hvis vi er heldig.

Noen dager litt mer, noen dager litt mindre.

Flere?

Skrevet

mi og er veldig småspist av seg, har altid vert det.

merker at når jeg slapper av og ikke styrer med å få i henne mest mulig mat så eter hun bedre, men ikke mye. skiver spiser hun bare i bhg. prøv å gi henne havregryn, mye næring i det:)

er veldig frustrerende da!

legger hun på seg?

Skrevet

ja,det kjenner jeg godt til..vår spiser itte mye-går vledig opp og ned-men jeg fikk beskjed om og ikke stresse med det.. er hu elles aktiv og allmenntilstanden god-ingen fare..har det vøri virkelig lite noen dager på rad-så har vi gitt hu nærings-drikk..etter legens anbefaling..

Ellers er hu veldig gla i vaffel..men kan jo itte leve på det heller..

Skrevet

Min sønn på 2,5 år spiser veldig lite. Han spiser kanskje en bit av en brødskive til frokost, det samme til lunsj. Til middag spiser han som oftest ingenting. Til kvelds kanskje en yoghurt. Han spiser litt frukt, da-.

Han legger fint på seg og lider ingen nød, så jeg er ikke bekymra. Han drikker masse vann.

For 1 år siden var jeg veldig bekymret fordi han spiste så sinnsykt mye. Han spiste mye mer enn meg. Det går i perioder og som legen sa til mamma når jeg var liten "det er ingen barn som med vilje dør av sult her i Norge". Jeg var på samme måte. Jeg spiste som en gal frem til jeg ble rundt 2 år, så kunne jeg leve på 1 knekkebrød i løpet av et døgn frem til jeg var 12-13 år. Vokste opp og ble normalt.....hehe.

Skrevet

her spiser også mini lite.... han var utrolig matmons helt til han ble ett år. Da ble han syk,og var syk i en periode med streprokokker og omgangsyke, falsk krupp osv... etter dette har han ikke fått tilbake matlysten selvom det er over et år siden.

han spiser kanskje pålegget på brødskiva til frokost, ofte ikke lunsj eller middag (eller han tar en bit eller to av ett av måltidene) og til kvelds vil han som oftest bare ha melk, har prøvd med velling, men det gjennom skuer han med en gang og nekter å drikke det!

de porsonene med grøt han spiste da han var 4mnd hadde jeg neppe fått i han idag (mengdemessig altså)

Skrevet

Min sønn hadde en periode på 6 mndr der han ikke spiste noe særlig - han gikk ikke ned i vekt, men holdt samme vekt.

I den perioden var jeg og mannen min matleie og hadde ikke særlig lyst på mat og det ble det samme hele tiden.

Merkelig nok da jeg ble lei og begynte å variere maten til oss så fikk han apetitten tilbake - så jeg er veldig nøye på å gi nye matretter. Eller ihvertfall variere oftere.

Nå er det opp og ned - noen dager spiser han like mye som en voksen person, andre dager veldig lite.

Prøv noe nytt f.eks til frokost. Frokostblandinger - grove vafler med pålegg - horn etc.

Hun utvikler jo smakssansen og vil kreve mer smak og tekstur.

lykke til - det går nok over snart......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...