Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår store lille tulle var 5010 gram og 54 cm lang da hun ble født. På 4 ukers kontrollen var hun 5590 gram og 57 cm lang. Hvor stor var ditt barn da han/hun var 4 uker, og hvor stor ved fødsel?

Skrevet

Oi, så stor jente... Hvordan gikk fødselen? Min gutt var ganske gjennomsnitt når han ble født på 3680 gram og 51 cm lang. Husker ikke her og nå hvor mye han veide ved 4 uker.

Skrevet

Joda fødselen gikk faktisk veldig bra. Brukte kun en time og et kvarter fra 2 cm åpning til hun var ute, og kun ett sting:)

Skrevet

Jøss,, så utrolig bra.. var skrekken min at jeg skulle få en stor unge.... Så det er håp selv om man får store unger altså. :-)

Skrevet

vårs lille tulla var 3592g og 50cm lang ved fødsel og når hun var 3uker var hun 4255g og 56cm lang.

Skrevet

Sønnen min var 3080g og 49 cm når han ble født, 4 uker var han 3350g. Vi måler ikke hvor lange de er før ved 3 mnd kontrollen..

Skrevet

Hei, Linka! Nå er det nesten 11 mndr siden jeg fødte, men siden jeg også fikk stor baby (gutt 4966 gr. 54 lang og 38 i hodeomkrets) ble jeg interessert i å svare deg. Jeg ser at han var 6,2 kg ved 4 uker og ved kontroll da han var 2 mndr.på helstestasjonen var han 63 cm lang og 7,6 kg. Har altså ingen lengde på han ved 4 ukers kontrollen.

Er du flergangsfødende siden du fødte så lett? Jeg hadde en langvarig, men flott fødsel. Slitsomt og vondt, ja. Kun lystgass, ble klippet. Jeg sitter igjen med en positiv opplevelse, men var lenge ganske lite gangfør og hadde samme restriksjoner som ved keisersnitt, enda dette var vanlig fødsel, men dog en tøff påkjenning for hele bekkenet.

Hvor stor var jenta di i hodeomkrets ved fødsel?

Skrevet

Ser at jeg hører til i andre enden av skalaen.

Hun var 45cm og 2780g ved fødselen, ved 4 uker var hun 52,5cm og 3980g.

Skrevet

Ser på helsekortet nå at hun ikke var 4 uker men 6 uker...

Skrevet

Ja jeg har en sønn fra før, så dette var ikke føste gang for meg . Han var stor han også, men dog bare 4090g. Det morsomme er at på ultralyd i uke 32 (skulle skjekke plassering av morkaken) sier jordmor at hun ligger an til å bli runt 3500g!!!

Hodeomkretsen var på 37 cm da hun ble født.

Skrevet

Ja, da tok jo jordmora temmelig feil:)) Ikke så lett å beregne, ofte pluss/minus et kilo i feilmargin. På meg estimerte fødselslegen ved ultralyd en 5 kg baby, så han var stolt over å ha vært så nøyaktig:)) Jeg fødte vanlig for første gang (første baby var hastekeisersnitt) så derfor en langvarig prosess.

Skrevet

ehh min baby var 5 mnd da hun veide så mye! hehe

(men var under 1900 ved fødsel da...)

Ved 4 uker hadde vi kommet oss opp i 2 kg tror jeg...

Skrevet

Min prinsesse var 3330 og 50 cm da hun var født (3 uker for tidlig), men var på 6 ukers kontrollen 5580 og 53. Hennes vekt hadde skutt i været..Så tror at det jevner seg ut.

Min hadde gått opp like mye på 16 dager som din lille på 4 uker.:-).så min lille/store tulle vokser veldig fort..

Fullammer du eller går det i MME....

Skrevet

Her veide store lille prinsessa vår 4335 g og målte 51 cm(34 cm i hode omkrets)Kom en uke før termin, heldigivis:p..Ble satt i gang og fødseln gikk egentlig greit, tok 5 og 1/2 time før hun var ute og hadde bare noen små rifter "utenpå"!

Tøtta vår gikk mye ned i vekt etter fødseln(11%)og sliter ennå litt med å stabilisere vekta..var på 6 ukers kontroll på torsdag, selv om tøtta bare var 5 uker i går,da veide hun 4150 g og var 54,5 cm lang,litt stresset over at hun ennå ikke har nådd fødselsvekten, men full ammer og gir mme ved behov!Litt utenfor tema alt dette da, men kan jo høre i samme slengen om det er flere her inne som sliter med saktegående vektoppgang hos deres små?

Skrevet

Gutten vår var 4350 og 52 cm ved fødsel, 5250 ved fire uker. HS ville ikke måle lengde da, for de sa det ikke var bra å strekke han ut. Nå er han 8 uker og BETYDELIG større..hehe.

Skrevet

Jeg fullammer henne. Måtte gi litt mme den første uka ettersom jeg ikke hadde nok melk, men det gikk seg til.

Skrevet

Lille tulla her var 4880gram og 52 cm (38cm rundt hodet), 4 uker gammel var hun 5820 gram og lengden målte de ikke så tidlig her heller....

Nå er hun 7 mnd og helt gjennomsnittelig ;) Jevner seg ut!

Skrevet

Sønnen vår var 4890 gram, 54 cm og 39 cm rundt hodet når han ble født! Stor gutt ja..Fødselen gikk overraskende greit (4 timer fra første rie), ante ikke selv at han var så stor på forhånd og det hjalp nok litt på psykisk også. Var andregangsfødende da, hadde født et barn av "normal" størrelse før.

4 uker gammel var han 5320 gram, 6 uker 6220 gram.. Nå er han straks 9 mnd og har akkurat bikket 11 kg..hehe:)

Skrevet

hun var 3930 når hun ble født, 2 uker etterpå var hun 4480 nå er hun 4 uker og rundt 5 kg:)

Skrevet

Nå manglet lillegutt mye på å være 5kg, men han var 4150g og 51cm (sambo hevder hardnakket at han var 53cm) ved fødsel, og 5620g og 60cm når han var 5uker.

Skrevet

gutten var 3405 og 50 lang ved fødsel, 6 uker senere var han 4000 og 54,5 lang

jenta var 3580 og 50 lang ved fødsel, 6 uker senere var hun 4030 og 55,5 lang..

Skrevet

Hei:)

Småtten var 4400/53 ved fødsel, 5800 ved 4 uker -strakk han ikke ut pga hoftene, 6 uker 6290/59, 3mnd 7580/65. Nå er han3,5mnd. Vurderer å prøve ut litt velling, da han er litt intens på puppen noen netter. Aldri vært sånn før.. Eller er det mulig han begrenser "økingen" sin til bare etternatta??? Og hvor lenge skal det vare i så fall. Veldig lyst til å vente med grøten til jeg MÅ... Noen som vet??

Skrevet

Min har "bare" gått opp 600g fra 3-4mnd. Fikk beskjed om jeg måtte vurdere velling hvis han ble for slitsom/sutrete. -Men jeg har masse melk, er bare gutten som er veldig aktiv.

-Ellers jevner ungene ut matinntaket på hele døgnet, så om du har hyppigere måltider på dag (+ ev gir flaske når du legger deg) tror jeg du vil se at matinntaket på natt går ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...