Trojan Horse Skrevet 20. desember 2008 #76 Skrevet 20. desember 2008 Hvis du har så høy utdannelse, og er slikt et forbilde for alle andre, så tør du ikke engang å signere med et nick? J eg har sikkert like høy utdannelse som deg - og snakker tre språk, men jeg spiser taco (men ikke foie gras)!
Trojan Horse Skrevet 20. desember 2008 #77 Skrevet 20. desember 2008 Jeg er vegetarianer, jeg! Mest sannsynlig er det også harry!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #78 Skrevet 20. desember 2008 Her driter du grovt på leggen kjære HI! Du skriver i andre linje: ikke skjønne, du burde strengt tatt skrevet forstå om du er så fisefin som du vil ha det til. Lenger ned skriver du: skriver ikke med, her skulle det strengt tatt stått mer?
Let's hear it for the boys! Skrevet 20. desember 2008 #79 Skrevet 20. desember 2008 Mente du oppgavetemaet? Glapp fingrene på tastaturet da du startet hele to setninger med "men"? Fancy schmancy utdannelse er vel og bra. Basic kunnskap om det norske, skriftlige språk er enda bedre.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #80 Skrevet 20. desember 2008 he he he så morsomt. Hi googler på nettet hvor kjendisene tilbringer sine ferier. Stiller spørsmål til seg selv og svarer det hun har googlet. Ja da, nå tror vi du er rik og velstående:)
Cat.68 Skrevet 20. desember 2008 #81 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har jo blitt kåret til dib`s mest harry mange ganger jeg så jeg må være med og kommentere denne også jeg. Jeg elsker taco med kjøttdeig og gjerne mais i burk og utvanna agurker ( var det ikke det du sa)? Men entrecôte?? Den kjøper jeg til nøds, den kan bli veldig fin hvis man klipper av senen i mitten, da drar den seg nemmelig til siden og man slipper at biffen blir seig. Men det beste er indrefile. Jeg elsker å lage mat og lager sushi selv. Å skal vi ha fisk kjøper jeg helst hel laks/ørret og klarer til og med å filetere den selv, harry som jeg er. Foie gras skal jeg ærlig inrømme jeg ikke vet hva er. Elsker Tyrkia, jeg elsker varmen, folket, maten og ja rett og slett hele landet. Så reiser garantert dit igjen. Men tar gjerne en tripp til den Dominekanske republikk også jeg. Eller gjerne en reise med hurtigruten harry som jeg er ;o)) Åhhh er harry jeg og stolt av det . Smask til deg hi en lørdagskveld. En lørdag da middagen ble inntagen på maccern hehehehe. ps. I morgen blir det Laks på grovsaltbedd. ;o))
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #82 Skrevet 22. desember 2008 Hvis du spiser mye foie gras og rødt kjøtt så er du sikkert feit og dvask som en julegris!!!!!!!!!! -for meg er det harry!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #83 Skrevet 22. desember 2008 Hah! Ler meg ihjel.. Alle kan da ta en doktorgrad, trenger faen meg ikke mye sosial inteligens får å få det.. Bare gå på skole.. Spørr du meg, kan du ha 140 i IQ og fortsatt være dum som ett brød! IQ har null med sosiale antenner å gjøre.. Og det er vel strengt talt, sosiale antenner som teller mest.. Noe du tydeligvis har mangelvare på..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #84 Skrevet 22. desember 2008 Jeg synes selvutnevnte snobber er superharry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ingenting i mot folk med bra utdannelse, gode jobber, folk som liker dyr mat og dyre klær.....men folk som har et veldig stort behov for å skryte av dert de faller ikke helt i smak hos meg!!!!!!!!!! Men nå tror jeg jo faktisk ikke at du hi er en person med høy utdannelse, god jobb og dyre vaner. Du ordlegger deg som en bortskjemt tenåringsjente. Jeg tror du er en liten grå mus som liker å sitte å være tøff i kjeften på et nett-forum hvor ingen kan se deg eller vet hvem du er. Det er sikkert sundt for deg også så jeg unner deg dette jeg, kanskje det vil styrke deg så du etterhvert tør å heve stemmen i virkligheten også.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #85 Skrevet 22. desember 2008 Bare dere lar være å skryte av at mannen tar dere med på burgerking så skal jeg la dere være i fred. I mellomtiden skal jeg storkose meg over Harry tildensene deres. Hilsen en som ikke er hovedinnlegger.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #86 Skrevet 23. desember 2008 For en fantastisk diskusjon! Først kan jeg bare beroligere dere, PhD'ere og professorer er IKKE akkurat kjent for å være de mest sofistikerte. Jeg er gift med en professor og jeg omgås professorer fra hele verden. Jeg kan telle, på en hånd, sofistikerte professorer. Akademikere er heller ikke kjent for å være harry, jeg vil heller si sosialt uintelligente og rare. Å gå rundt og tro at man er sofistikert fordi man har klart å knekke koden til de sofistikerte, er ultraharry. Foie gras og entrecote er mat som "eliten" spiste for mange år siden, de er ferdig med den maten for lengst. Og enda verre, å tro at man er sofistikert bare fordi man har råd til å kjøpe dyre ting er og blir harry. God smak er definitivt ikke ensbetydende med dyr smak. Se bare på Petter Stordalen, det burde ikke være lov å ha så mye penger og ha så dårlig smak! Jeg vil tro at de virkelige sofistikerte har så pass med selvtillit at de drar både til Tyrkia og spiser burgere fra Mc. Donalds uten å tenke på at "nå er jeg virkelig harry, mon tro hva naboen sier". Jeg har også vært på fest med den såkalte "eliten" (hvem er forresten de sofistikerte her til lands, de med penger???) og jeg skal love dere, det er langt mellom de sofistikerte der! Jeg vil ikke kalle meg sofistikert (det må være harryfolkene som, i all offentlighet, tør å påberope seg å være sofistikert), men jeg drar ofte til steder der de såkalte sofistikerte er.. Fordi de virkelig sofistikerte allerede har funnet seg et nytt sted, bugner det derfor av harryfolk der: De som *tror* de er sofistikerte. Til slutt. Min erfaring er at de som tror de vet mye, er ofte de som vet minst. Dette gjelder, i aller høyeste grad, innen akademia. Å gå rundt og tro at man er sofistikert bare fordi man har en doktorgrad er bare latterlig. PS. HI: Vet du forresten hvordan foie gras uttales?
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #87 Skrevet 23. desember 2008 Må bare kommentere til anonym som mente at Burger King ikke var mat. Ikke at jeg er ENIG i at Burger King er så spiselig, men den saken var en furten forlovede som ville hive mannen sin på dør siden hun "bare" fikk seg en tur på Burger King og se en James Bond film. Om ikke hun gjorde noe for at den dagen skulle bli romantisk eller foreslo en annen plass å spise så kan hun takke rævva si selv )
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #88 Skrevet 23. desember 2008 Har aldri bodd noen andre steder enn Holmenkollen og Frogner, ordblind til tusen, feriere i Italia, Frankrike og Mauritsius siden vi har eiendommer der. Her blir alle glade når vi spiser mexicansk eller rødtkjøtt som noen så pent sa det. Ingen i nabolaget eller vi bruker ord som harry om andre mennesker heller,det har litt med dannelse å gjøre. Utenom når vi roper på naboens hund som heter Harry:-) Og her i huset så spiser vi også gåsepostei med marmelade, men det er bare barna som liker det, jeg liker best vanlig god dansk leverpostei. Hva man spiser, hvor man bor, hva slags utdannelse eller hvor man feriere har igen ting med hvordan man er som menneske, og det er det som teller.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #89 Skrevet 23. desember 2008 Latterlig. Vi har godt med penger, gjort det svært bra i det voksne liv. Jeg er heldigvis ikke født inn i denne velstanden, og har med meg verdier fra barndommen, som og være et medmenneske, huske på alle som ikke er like godt stilt og rett og slett være bevist. Jeg trives godt hjemme (i vårt 15 mil hus) med joggebukse og taco, gjerne med gode venner. Er jeg harry da? Er ikke fan av alle disse festene, med gallakjole og 15 retter og tom prat og penger og verdier. Og selv om vi har mulighet til å sende barna våre til privatskoler og ha nanny, hushjelp og det som er, så vil vi ikke gjøre det. Vi vil lære barna våre verdier, at ting koster og at de får jobbe litt for ukepenger. Og vi drar til spania på ferie, fordi vi har leilighet der. Jeg synes du virker harry. Og jeg hadde gjennomskuet deg på under to sekunder.
Antinissen Skrevet 23. desember 2008 #90 Skrevet 23. desember 2008 Det er ganske Harry å uttale f.eks entrecôte på fransk i Norge. Samboeren min levde fem år med sin franske kjæreste og kan helt fint uttale de fleste franske ord korrekt, men som nordmann i Norge forholder han seg til språket vårt som folk flest og sier antrekå. Nordmenn som tillegger seg vaner basert på hvordan de mener det skal være (inspirert av utlandet) er flaut og harry. Forøvrig syns jeg det er utrolig rart at en person som gir seg ut for å ha en doktorgrad i litteratur, og som nødvendigvis måå ha vært innom div språkemner underveis, ikke har fått med seg at det er omtrent umulig å diskutere hva som er korrekt språk. Språk er ikke statisk, men er i konstant forandring. Leser du en bok fra 1800 tallet så er den ganske langt fra hvordan en bok per i dag er. Hva tror du skjedde med språket underveis? At det var akademikerene som satte seg ned og bestemte at de skulle forandre på språket?
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 23. desember 2008 #91 Skrevet 23. desember 2008 Hvordan folk uttaler utenlandske ord i Norge er meg stort sett revnende likegyldig så lenge det lar seg forstå hva de snakker om. Det jeg reagerte på langt oppi tråden er HI som hakker på andres uttale mens hennes egne "opplysninger" om "korrekt", fransk uttale faktisk er gale... Er man så freidig og fisefin så må man tåle å få tilbakemeldinger. For øvrig er debatten om hva som er god smak etc en fullstendig håpløs debatt som bl.a hadde et høydepunkt med filosofen Kant på slutten av 1700-tallet...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 23. desember 2008 #92 Skrevet 23. desember 2008 Nå var vi liksom ferdige med denne debatten hvis dere andre ikke så det...?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #93 Skrevet 23. desember 2008 HA-HA, JuniBebis, du er jo mega-harry som utnevner deg selv til dommeren som bestemmer når en debatt er ferdig! Er du 10 år??? Tror du noen bryr seg om at du tilfeldigvis mener debatten er over? Hvor lav IQ har du egentlig?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #94 Skrevet 23. desember 2008 Jeg tror nok junibebis har større IQ enn deg. Hvis du er en voksen person hadde du nok ikke spurt om hun var 10 år og hvor lav IQ hun egentlig har. Kanskje du føler deg truffet siden du spør henne om det. God jul da snuppa :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå