Gå til innhold

Junior vil ikke sitte bakovervendt i baksetet!!! Hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes ikke det er så bra at ungen skal sitte der å ha det vondt heller jeg da..skrik og spy omhverandre? stakkar liten. Da hadde jeg spart han for disse lange bilturene visst han absolutt måtte sitte bakovervent.

Ja er enig i at bakovervent er tryggest, men synes ikke ungene skal ha det vondt å være bilsyk på hver tur og spy.

Skrevet

Han er ikke av den bilsyke typen, han rett og slett skreik til han spøy. Tror ikke det er så veldig vondt akkuat, i forhold til hva som kan skje om jeg hadde latt meg snu han.

Skrevet

Lar du seriøst ungen din skrike til han spyr?? Ja, greit at sikkerhet er viktig. Men vet du hva?? Er det så ille så får du faen meg la bilen stå. om det skal være sånn.

Skrevet

Skal fortelle deg en ting jeg, lille joikabolle. Hvis ungen din skriker til han spyr, så er det fordi han er uvel, og til slutt kommer det som oppkast. Som atter er det samme som BILSYK!!! Hørt om det før??

Skrevet

Hjelpe seg......ble ståhei av det her gitt. Lurer litt jeg da.......når det gjelder barn og gråting.................de skal ikke ligge å gråte seg i søvn, for det er visst ikke bra (sies det).........men å skrike til de spyr i bilen......ja det er helt greit.....pga sikkerheten!!!!!!! Tror bare man må gjøre som man selv føler for, jeg, så lenge det ikke er ulovlig. Vi har prøvd så å si det vi kan for at junior skal holde roen i bilen. Det fungerer helt ok når alle tre gutta sitter i baksetet, men når jeg er på tur alene med han er det full krig. Det er uakseptabelt for meg som sjåfør. Man kan jo velge da.....å ha han bakovervendt og ha rabalder i bilen...jeg blir ukonsentrert og det er STOR sjanse for kollisjon...................eller å ha han forovervendt og kjøre sikkert. Som en annen over her sa, å ta barn med i bil er uansett FARLIG.

Skrevet

Takk for info. Som 5-barnsmor og snart 40 år er det alltid greit å lære noe nytt.

Skrevet

Det er farlig å kjøre bil! Sånn er det bare. Ting kan skje. Og vi gjør som foreldre vårt beste for å sikre barna våre best mulig.

Men man må som forelder vel også gjøre et valg i forhold til hva som er best for barnet, når man ser det store og hele bildet. Jeg ble selv plassert i et bilsete i baksete, og ble på her eneste tur utrolig kvalm. Når jeg fikk sitte i fremsetet, og se veien foran meg, gikk det greit. Pga mange "traumatiske" langturer dag jeg var liten, blir jeg i dag kvalm bare jeg ser baksetet på en bil, en buss eller drosje:(

Jeg syns du skal følge morshjertet ditt jeg. Prøv først å sette stolen fremme, og prøv så eventuelt å snu det. Jeg hadde aldri orket å kjøre bil med en unge som gråt, av redsel eller ubehag eller noe annet er vel uvesentlig. Tror umulig det kan være sundt, og heller ikke til å anbefale i forhold til mors konsentrasjon.

Skrevet

Min nr 2 var også sånn helt fra han satt i babysetet,det var et mareritt å kjøre bil. Hylskriking hele tiden. Han skek en del etter at vi fikk nytt sete(A-G Cosmic),men etter at jeg kjøpte et sånn stort bamsespeil slik at jeg kan se han,ble det stille i baksetet. Sitter bare å ser på seg selv. Han har også en storesøster som underholder han litt da. Han er forresten 6 mnd.

Jeg er ikke bakovervendt fanatiker,men man bør virkelig prøve så godt man kan. Går det ikke, så går det ikke. Ingen grunn til å halshugge folk for det om,alle vet vel at bakovervendt er tryggest,selv om det ikke bestandig lar seg gjøre. Når man kjører bil skal man konsentrere seg om veien,noe som ikke er så veldig enkelt med en unge som konstant hyler i baksetet. Da er ungen like (lite?) trygg som den ville vært framovervendt med en mor som kunne konsentrere seg om veien.

Skrevet

Speil har vi også hengende på nakkestøtten, uten at det utgjør noen forskjell. Han er like urolig. Følger morshjertet mitt, jeg, så får vi se hvor det ender opp. Takk for alle innspill.

Skrevet

Ja,det er best å gjøre som man selv føler for.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ville heller hatt en fornøyd unge fremovervendt enn en stresset mamma som kjører når ungen hyler og ikke vil sitte bakovervendt.

Og det er lovlig å ha barn som er over 9 kg fremovervendt så sant det ikke er airbag.

Skrevet

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har noe erfaring på dette området, men jeg tenker litt sånn at hvis det kan være det at det nye setet er litt stort og uvant og dermed litt skummelt, så hva med å ta med bilsetet inn i stua og la han sitte i det litt inne? La han leke litt med og i det, sånn at han blir vant med det og skjønner at det ikke er noe farlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...