Gå til innhold

Noen som vet om regler for hva man kan ta med/ikke ta med fra et hus man selger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger huset vårt snart og lurer litt på hva som er vanlig å ta med, og hva man ikke kan ta med. Tenker på gardinstenger, garderobeskap, hyller o.l. Huset skal ikke selges til privatpersoner, så sånn sett får jeg ikke dårlig samvittighet om vi tar dette med, har jo kjøpt det selv da.

Skrevet

Jeg hadde tatt med alt. Om jeg ikke solgte huset med de tingene jeg ikke ville drasset med meg videre:)

Skrevet

Garderobeskap kan ikke taes med, panelovner, gardinstenger, persienner, markiser kan ikke heller ikke taes ned med mindre man har avtalt dette med kjøper.Alt som er fastmontert kan i utgangspunktet ikke fjernes fra boligen med mindre man skrev dette opp i prospektet at det ikke fulgte med.

Skrevet

Javel. men vi har tatt ned gardinbrettene og kjøpt black design-stenger, og da kan vi jo bare sette opp gardinbrettene igjen...Men skap er jeg usikker på her, har kjøpt noen dyre skap som vi har i hall, og på et kontor...de tar jeg med altså...skap er jo ikke fastmontert.

Skrevet

I utgangspunktet er gjelder det alt som er fastmontert... det skal ikke taes med ved flytting. Men vi har 2 garderobeskap som stårfritt på gulvet som blir tatt med her, gardinstenger taes med (har aldri flyttet et sted der dette var igjen etter selger)

Og andre hyller/ting/pyntegjenstander som jeg vil ha med kommer jeg rett og slett til å skru ned før visnng.

Det gjelder jo bare de tingene som er der ved visning =)

Men som sagt, aldri hørt om noen som har latt det være igjen løse garderobeskap eller gardinstenger/oppheng =)

Skrevet

Hvis skapene ikke er fastmontert så kan du ta de med deg.. Men har du skrudd de fast i veggen så skal du la de stå igjen.. men fikk du ikke en sånn perm av megler ved kontraktskriving hvor dette står?? =)

Skrevet

Hvis de er en naturlig del av innredningen kan du ikke ta de med. Du kan sikkert bytte stengene med gardinbrettene. Belysning er det også regler for hva som skal bli igjen og ikke. Hvis ikke det er annen garderobe i hallen kan du få problemer hvis du tar med skapene. Hvorfor spør du ikke bare megler?

Skrevet

Bruker ikke megler, har ikke lagt huset ut engang:) Men har fått tilbud fra en kommunal "boligetat" og har blitt enige med dem. Skal undersøke litt så kan vi sette opp en avtale med det vi vil ta med da.

Skrevet

Jeg ville tatt dette på kontraktsmøtet for det er litt annerledes enn vanlig salg. De protesterer sikker ikke:)

Skrevet

Det som skal henge igjen er: taklamper, lysrør, baderomsinnredning, fester til gardinstenger (men stengene kan du ta), fastmonterte skap, panelovner, vedovn, innebygde hvitevarer.

Det var lista vi fikk i sommer da vi flyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...