Gjest Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Samboeren er et ordentlig friluftsmenneske å har virkelig fått opp øynene for Sibirsk Husky. det kommer ikke på tale nå da. For vi leier leilighet. Pluss at jeg vil ha hunden i en ordentlig hundegård. å vi har ikke råd til hund for øyeblikket heller. Har lest litt om gemytten dems, men jeg kunne gjerne tenkt meg å høre hva dere privatpersoner syns om denne type rase. hvordan er de med barn o.l. Han skal jo selvfølgelig gjør masse forhåndslesning før det blir i nærheten av realiteten da hehe. Å valpekurs o.l er også noe jeg krever. Min far har vært hundeoppdretter så jeg ser at en hund som har en fast og trygg eier også blir en fast og trygg hund.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 hm. vi har en blandingshund som er blanding av husky, schæfer og et eller annet. ser mest ut som husky. Off.. du må ha tålmodighet hvis dere skal få en fin hund. Vi fikk oss hunden rett før jeg fant ut at jeg var gravid, og nå har jeg ikke energi til å dressere ham. Han er bare 10 mndr gammel så det er veldig mye styr. Han er også veldig sjalu på meg overfor sambo, så lurer på hvordan dette skal gå når babyen kommer..
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Sibirian husky er IKKE barnevennlige hunder. De er arbeidshunder og anbefales ikke til barnefamilier!!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Skjønner ikke at det er mulig å vurdere et slikt monster når man har barn. Men, hvis du er ute etter likesinnede så finner du sikkert noen harryfolk som syns det er kult her inne...
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 festlig lita høne du hehe. er derfor jeg forhører meg. er jo ikke bare å skaffe seg en hund. men jeg skjønner du sliter med ditt hehehehe.. å ja. du tok virkelig poenget her.. jeg er ute etter å være driiitkul med å anskaffe meg ei bikkje. hehehe
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 SH er ikke noe mer eller mndre enn andre hunder. Man må bruke lang tid p å finne rett opdrette, hvilke linjer med hvilke egenskaper man ønsker seg osv. Alaskahuskyen har vel et noe mildere gemytt, men det meste går vel på individ og ikke minst eier. Man får ofte den hunden man fortjener ;-) Småbarnsmor med 2 huskyeblandiger
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 går vel mye ann på eier vil jeg tro ja derfor jeg syns det er lurt å skaffe mest mulig info om hunder generelt også. syns liksom at folk skaffer seg det for lett uten å tenke på at de skal være der i tolv-tretten år fremover. at de har sin egen personlighet osv osv. har lest at huskyen ikke er aggresiv av seg. om den blir redd så stivner den. at den ikke angriper som veldig mange andre hunderaser. men det går vel også ann på hvordan en oppdrar de. Og at den ikke syns at barn er så veldig interessante. at den heller snur seg å går. hvordan opplever du det? hvordan er hundene dine med f.eks venner av barna. for hundene er vel så vant til barna dine nå.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 For noe tull og kalle sh for et monster! Jeg er oppvokst med sh, helt fantastiske hunder. Har også selv hatt sh med barn, ikke noe problem. Eneste er at de trenger fysisk trening, og alltid drar litt i båndet, men kjenner også flere som ikke gjør det. En hund formes etter eier, og er det en dårlig hund er det som regel en dårlig eier inne i bildet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå