Gå til innhold

han skriker med en gang jeg legger han til puppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror det har sammenheng med at jeg var litt vel ivrig med å gi ham pupp pluss mme etter vi hadde vært på veiing, og han hadde lagt på seg litt lite. helsesøstera mente vi måtte tilby pupp oftere, og i tillegg gi mme. endte med bare stress, og at stakkars gutten kastet opp fordi vi hadde stappet i ham for mye. er litt irritert på hs pga dette. vi kom tilbake på veiing noen dager etter, og han hadde lagt på seg fint. jeg tror det skyldtes at han hadde vært forkjølet noen dager, og ikke drukket nok.

jeg er redd for at han har negative assosiasjoner til puppen etter dette. hver gang jeg legger ham på ammeputa begynner han å skrike, har ikke rukket å ta fram puppen en gang. vi har prøvd å ta ham i fra for å roe ham ned, for så å legge ham til. ender bare med at han begynner å skrike igjen...han tar puppen etter masse skriking, så jeg får i ham en del melk. men det er jo veldig slitsomt...han får nok ikke i seg like mye melk som før heller, for det virker som han tar puppen kun fordi han må - fordi han er skrubbsulten.

råd mottas med takk!!

Skrevet

Dette opplevde vi også, men det gikk heldigvis over. Ammestreik kalte de det på ammehjelpen:) Men lillegutt skrek altså hver gang jeg prøvde å gi han pupp. Fikk beskjed om å ikke tvinge han for da ville det bare bli verre. Så vi tok alt i han sitt tempo selv om jeg ble litt nervøs for at han ikke skulle få i seg noe mat i det hele tatt. Mitt råd er å prøve å få han opptatt med andre ting i det du gir han pupp. Da vil han ikke skjønne at det er pupp han får mat fra. Vi lot han ligge med sutten før vi plutselig erstattet den med pupp. Gikk hver gang. Du kan også prøve å legge deg på et mørkt rom slik at han ikke ser puppen.

Tok ca en uke så var han tilbake som bare det:)

Skrevet

takk for råd! dette skal vi prøve :)

Skrevet

Du kan lese inne på ammehjelpen.no, der står det er en del om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...