silje 29 Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Når begynte deres barn i barnehagen? Og hva synes dere om det? Jeg skal ha jenta min i banehage nå snart, hun blir da 13 mnd, jeg er så i tvil om dette er det beste for henne? er det noen her med noen erfaringer? hun skal på småbarnavdeling, familiebarnehage med 8 andre barn. silje
beggeto Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Samme her. Vår begynner 5.januar og da er hun 13 mnd. Er ikke skeptisk til å ha henne i barnehagen, tror hun kommer til å ha stor glede av å kunne leke med andre barn og få masse stimulering. Hun er veldig aktiv og utadvendt og jeg tror det kommer til å gå bra. Det jeg derimot har litt dårlig samvittighet for er at vi begge jobber fullt og det blir lange dager for henne i barnehagen. Blir nok stort sett fra kvart på åtte til kvart over fire. Det syns jeg er litt lenge for en på 13 mnd, hun blir sikkert veldig sliten. Men vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det.
*smula* Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Han begynte dagen etter han fyllte 1 år. Han har storkost seg hele tiden, det er en barnehage med bare 15 barn og 5 voksne. Han slet litt med å roe seg til å sove de første 2 ukene, men etter det har alt gått så fint som bare det. Han lærer masse av de eldre barna, og er ikke sutrete eller noe sånt når vi er hjemme på ettermiddagen. Han er der stort sett 8 timer hver dag.
silje 29 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2008 det var godt å høre.hun er utadvendt og blid hele tiden så det går vel bra(: har fått full plass men trenger vel ikke kommer hver dag for det. jeg går på nettstudium så er litt fleksibel, men ike mye..
*Rutletutt* Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Begge mine begynte da de var rundt året. Har gått strålende med begge to - stortrivdes fra dag en. Ingen problemer med innkjøring. Gikk/går på småbarnsavd med 12 barn. Har ikke hatt noen negative opplevelser ift tidlig bhg-start.
MathildeC Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Vår jente begynte da hun var 13.5 mnd. Har gått kjempefint, og hun trives godt. De har ofte morsomme prosjekter og mye spennende som skjer. Men til daglig er det gode trygge rutiner og en del kos :-).
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 Mini begynte i høst, da var han 11mnd. Gikk bare fint har aldri vært redd for fremmede. Veldig utadvent og blid stortsett hele tiden Tror det var verst for meg, var veldig skeptisk og så etter feil i starten. Ble noen misforståelser og slikt i begynnelsen, men barnehagen trenger jo også tid til å bli kjent med han, så har gått seg veldig bra til Mini stortrives og har fått seg en "kjæreste" allerede, som er 3år eldre enn han selv......hehe.....de leker mye ilag hele dagen, å hun passer godt på han, de er bare så søte sammen
mrsatilla har 2 Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Min jente begynte når hun var 11 mnd. Småbarnsavd m ca 15 barn på d meste (noen går halvtid). Tilvenningen har gått over all forventinig! Ingen problemer... Veldig fint (for alle). Hun har ikke så lange dager, fordi vi har hatt muligheten til å korte de inn, men over nytt år blir d nok vanlige dager. Regner m d skal gå fint :-) Veldig fint på denne småbarnsavd... Rolig atmosfære, virker det som.
wirre;o) Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 15mnd hos dagmamma en dag i uken. 16mnd full uke hos dagmamma. 18mnd full tid i barnehagen. 20 mnd 80% i barnehagen. Jeg jobber en dag mindre i uken fordi jeg følte at hun vokste opp uten at jeg var tilstede.
Yo&La+spire Skrevet 20. desember 2008 #10 Skrevet 20. desember 2008 18 mnd, og da gikk hun 4 timer hver dag...nå er hun 21 mnd og håper hun får plass i barnepark, men det blir uannsett ikke så lenge hver dag. Eg vil gjerne vere der og se når jenta mi vokser opp, og tror ikke hun hadde jatt godt av lange dager i bhg fra hun var 1 år f eks, derfor var eg hjemme med henne:) Men vi gikk i åpen bhg nesten hver dag fra hun var ca 1 år da....
Puddingmama Skrevet 20. desember 2008 #11 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har også en som snart begynner og er kjempespent! Vi har fått råd fra flere om at det er bedre å gå hver dag og kortere dager, enn å ha fri en ekstra dag. Viss man kan være fleksibel på det da..
Marolla Skrevet 20. desember 2008 #12 Skrevet 20. desember 2008 Hun begynte da hun var 14 mnd. Angrer ikke et sekund! Hun har så god nytte av bhg og koser seg såå!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #13 Skrevet 21. desember 2008 Begge våre begynte da de var halvannet år. Det synes jeg var helt topp! Kommer til å la minstemann vente til han er det også. De går begge 60 % noe jeg synes er helt topp:) Men kommer jo litt an på åssen man kan ordne seg. Jeg begynte å jobbe fullt da minste var et år, men da var mannen hjemme (pappaperm en og to dager i uka) og litt hjelp fra besteforeldre en og en halv dag i uka. Denne gangen skal også mannen være hjemme noen dager i uka når jeg begynner å jobbe:)
pandabjørn Skrevet 21. desember 2008 #14 Skrevet 21. desember 2008 Sander begynte i bhg da han var 18 mnd, og jeg er glad han begynte så sent for da hadde han nesten akkurat begynt å gå...(er litt slitsomt å bære han hit og dit uten at jeg skal utdype det mere!) linnea begynner ikke før i aug 09, da er hun rundt 20 mnd og jeg får da håpe at hun har begynt å gå
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. desember 2008 #15 Skrevet 21. desember 2008 Storesøster begynte i bhg rett før hun ble 2 år. Da gikk hun 2 dager og det gikk kjempefint det. Lillerbror var knapt blitt 9 mnd når han begynte. Han gikk også 2 dager. Nå er han 16 mnd og går 3-4 dager. De stortrives begge 2!!
Alenemamma :) Skrevet 21. desember 2008 #16 Skrevet 21. desember 2008 Gutten her begynte når han var 16 mnder:) vært der i 3 uker nå, går 3 dager i uken:) Han er veldig aktiv og han stortrives:D Tror det går helt fint jeg, verre når de er 2-3 år:/
_Mita_<3 Skrevet 22. desember 2008 #17 Skrevet 22. desember 2008 Hei. Lillegutt begynte da han var 15 mnd. Han stoooortrives i BH, Begynte 3 dager i uken først og nå går han der fulltid.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 22. desember 2008 #18 Skrevet 22. desember 2008 Eldste var 16 mnd da hun begynte i b.hagen. minsten var 11 mnd. Men hun eldste var hos dagmamma ffra hun var 1 år. Jeg foretrekker barnehage foran dagmamma ja.
annki83 Skrevet 22. desember 2008 #19 Skrevet 22. desember 2008 jenta vår begynner i januar da er hun 13 måneder og jeg tror det vil gå bra men du kjenner ditt eget barn best da. hvorfor tror du ikke det er det beste for henne. sønnen min begynte i barnehage da han var bare 6 måneder pga skolegang han gikk i en liten familie barnehage hvor jeg kjente hun som drev barnehagen. han hadde det kjempe fint der helt fra starten. og trivdes altid veldig godt i barnehagen
Nesly Skrevet 22. desember 2008 #20 Skrevet 22. desember 2008 blir 2 i januar,har ikke begynt enda. Skal begynne enten når han er 2,5 eller 3,5......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå