Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Noen som har prøvd? erfaringer? vår gutt er 8,5 år og går nå på ritalin, men legen ved bup mente vi kanskej skulle prøve strattera vi prøvde nå å gå fra 30 mg til 40 mg og han har fått melatonin for å sove på kvelden, gir han 2 tabletter, sovner da raskt problemet her i huset er at han sliter med søvn og har lite matlyst på dagtid, føler også at han har blitt veldig mye mer hissig på morgenkvisten og utpå dagen enn jeg opplevde han tidligere, så legen mente det ikke hadde noe med ritalinen å gjøre, men kan det komme av søvnmangel? noen med erfaringer?? håper på noen svar, er litt frustrert for tiden, men er vel ikke alene om det tenker jeg ha en strålende jul alle sammen
sannhet Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Gutten vår på snart 9 år ble mye mer hissig av Ritalin og har gått over til Concerta som har jevnere virkning. Han ble veldig rolig og konsentrert av Ritalin når det først virket. Han er mer seg selv med Concerta, kanskje ikke fullt så bra effekt men slipper de store humørsvingningene. Han har også liten matlyst og sovner sent. Når sovnet gutten din før han begynte med Melatonin ? Han sovner vel tidligere nå med Melatonin? Problemene våre om morgenen , har blitt bedre. Faste rutiner og ingen stress har vært løsningen for oss.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Hei igjen Gutten vår sovner veldig ofte ikke før 22-22.30 og vi står opp 06.30 på morgenen, så det blir ikke nok søvn nå har han hatt 3 kvelder med melatonin og da tar han 2 tabletter en halv time før leggetid og sovner innen få minutter, dette skal vi nå prøve i en ukes tid for å så prøve uten igjen, er spendt ja men leste i et annet innlegg her at det var en lege som ikke skrev ut melatonin til barn, vet du noe om det??
sannhet Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har ikke prøvd ut Melatonin. Har lest at bivirkningene av Melatonin ikke er utforsket godt nok enda. Men er det nå sånn at barnet kan komme i en bedre søvnrytme er det jo vært å prøve det. Jeg er interessert i å høre hvordan det har fungert for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå