Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Lille snuppa er ikke to uker en gang. Onsdag hadde jeg omgangssyken med kvalme og feber, antagelig smittet av storebror som hadde det uka før. I natt har snuppa vært veldig rolig (deilig, tenkte jeg først), og har ikke spist noe særlig. Hun ville til slutt ha pupp, og virket litt slapp, så jeg fulgte med. Da kom det skikkelig opp igjen, og jeg tror ikke det er gulp, for hun hadde ikke spist mye, og det var lenge siden forrige måltid. Etter oppkastet spiste hun igjen, og nå har hun sovet noen timer. Bør jeg være bekymret?
ålah Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Ja, nyfødte kan bli smittet av alle slags sykdommer. Jeg ville passet nøye på her ja. Hvis hun har fått det så kan hun fort miste for mye væske å bli utørket / dehydrert, det kan være livstruende. Så små babyer blir fort dehydrert fordi de er så små. Dehydrert kan ses ved at fontanellen er innsunket pluss under øynene innsunkne øyne. Ikkeno skremsels proppeganda her men bare pass på. Du ser selv hvor mye væske hun mister, hvis hun har tørre får bleier eller unormalt tunge bleier og fortsatt er slapp og sover lenger enn normalt ville jeg ringt legevakten med en gang.
Litjmora Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Når jeg ringte legevakten for litt siden fordi jeg hadde feber, så sa hun damen der at babyer under 6mnd svært sjelden får voksensykdommer pga at de har et veldig bra immunforvar. Men følg med du, og ring legen hvis hun fortsetter å være slapp. Du kjenner ju babyen din best selv, og vet når hun ikke er seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå