Håperogtror Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Fikk positiv grav.test i dag, og er overlykkelig - og veldig redd! Etter ma i april ble det oppdaget at jeg har svingende verdier på hormonene mine, og vi tok derfor kontakt med Medicus for å få hjelp til å bli gravid. Dette var i høst, og vi har faktisk ikke rukket å komme på konsultasjon ennå. Nå har vi som sagt klart det på egen hånd, men jeg er så redd at hormonsvingningene gjør at egget ikke fester seg godt nok eller evt. ikke får nok næring. Har lest litt her inne om hormonstøtte. Kan noen fortelle meg litt om dette, og komme med gode råd?
Håperogtror Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2008 Ingen som kan greie litt ut om dette med hormonstøtte....? Hadde blitt såååååå glad for råd om hva jeg bør gjøre videre for å beholde spiren! :-)
lindynatt Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Gå til legen, bed om blodprøve for å sjekke progesteron. Hvis den er for lav, kan du får sprøyter eller tabeletter/ gel for å tilføre kroppen disse hormonene.
eple3 Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Jeg ble gravid med ivf og tok hcg sprøyter i 10 eller 12 uker, husker ikke nøyaktig. (I tillegg tok jeg progesteron kapsler, slik alle gjør ved ivf). Fikk sprøytene pga mistanke om sviktende progesteron produksjon etter å ha mistet i MA samt en tidlig SA - men det ble ikke tatt noen blodprøver før oppstart. Hcg sprøytene fungerer som progesteron-støtte (hcg bidrar til at kroppen produserer mer progesteron - mener det var slik det var..lenge siden nå, og ganske fjernt..) Om det var det som gjorde utslaget eller ei vet man jo ikke, men har ei tulle på 5 mnd nå Lykket til
eple3 Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Du kan forresten ta en titt på forumet til www.onskebarn.no - der finner du sikkert mer info!
Håperogtror Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2008 Tusen, tusen takk for svar! :-) Ringer Medicus i mrogen tidlig, jeg - har mer tro på dem enn på den lokale gynekologen, som ikke har imponert meg med sine kunnskaper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå