Gå til innhold

Hormonstøtte?

Håperogtror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv grav.test i dag, og er overlykkelig - og veldig redd!

Etter ma i april ble det oppdaget at jeg har svingende verdier på hormonene mine, og vi tok derfor kontakt med Medicus for å få hjelp til å bli gravid. Dette var i høst, og vi har faktisk ikke rukket å komme på konsultasjon ennå. Nå har vi som sagt klart det på egen hånd, men jeg er så redd at hormonsvingningene gjør at egget ikke fester seg godt nok eller evt. ikke får nok næring. Har lest litt her inne om hormonstøtte. Kan noen fortelle meg litt om dette, og komme med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gratulerer med positiv test!

Me prøvde i to år på å bli gravide, og har hatt to sa og ein ma. Etter siste ma ynskte eg utredning, men legen ville ikkje (meinte den eine sa var "kjemisk graviditet :-( ) Vart likevel lova hormonstøtte neste gang, då ho hadde god erfaring med dette, sa ho. Då eg fekk positiv test i haust, ringde eg gyn med ein gang, og fekk resept på pregnyl (HCG) Dette er ei sprøyte som eg måtte blande og sette i magen to gonger i veka. Tok dette ut veke 10. Veit ikkje om det er dette som er årsaka, men er no snart 19 veker, og alt ser bra ut.

Var litt vanskeleg å få tak i pregnyl, pga leveringsproblem. Andre har brukt andre vaginale preparat, som eg diverre ikkje hugsar namnet på no. Trur det er det same som ein brukar etter innsetting ved prøverør.

Kanskje du kan ta kontakt der du vart utreda og dei fann hormonsvinging? Eller ta kontakt med ein privatklinikk med gynekologisk ekspertise.

ynskjer deg lykke til, og kryssar fingrane for at spiren sit!

Skrevet

Tusen takk for svar, soleia! :-)

Jeg ringer Medicus i morgen, jeg, og forhåpentligvis får jeg pregnyl, jeg også. Jeg er så redd det skal gå galt denne gangen, og klarer ikke å slippe gleden løs riktig ennå.

Lykke til videre i svangerskapet ditt!

Stor førjulsklem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...