Gjest Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Jeg vil gjerne høre positive og negative erfaringer fra dere som faktisk har Stokke Xploryvogna. Har lest det jeg kommer over på nett, men vil spørre likevel for å være sikker. Litt bakgrunnsinfo: Får baby i mai og bor i Stavanger. Dermed er det ganske mildt på vinteren for eksempel. Bor nært byen så vi kommer til å spasere mye (bilen bruker vi lite). Nærområdene med skog har brede stier av smågrus. Noen?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Hei Jeg har selv hatt Stokke vogna og var kjempe fornøyd, jeg bor ikke i by'n og syntes ikke det var noe problem med de små hjulene foran som mange henger seg opp i. Vi hadde den ut og inn av bilen mye og den blir liten og er veldig lett. Min sønn brukte den til han var 3,5 år og han likte seg veldig godt i den vogna, hadde flere å velge mellom men endte ofte opp med Stokke vogna hehe. Ettersom han vokste seg til så ble han jo mer og mer nysgjerrig og da er det genialt med at man kan regulere opp og ned sportsvogn innsatsen. Så ut fra hvordan du beskriver din fremtidige vognbruk og bosted tror jeg absolut dette kan være ei god vogn for deg. Lykke til
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Hvor lenge brukte du bag-delen og hva slags pose (?) hadde du oppi?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #4 Skrevet 1. januar 2009 Vurderte også Stokke men gikk bort fra den av to grunner. - Pga at stanga går gjennom både bagen og sportsdelen må en ha Stokke sine egne poser til. Det passet meg dårlig siden jeg allrede hadde Voski som jeg elsker. - Små hjul så jeg ikke på som noe problem, men derimot at den fullstendig mangler demping er noe annet. Og i Stavanger som er dekket av brostein hadde jeg ikke gått for noen vogn uten lufthjul og demping. Jeg endte med en Bugaboo.......siden jeg bor i en annen by med mye brostein.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Jeg kjøpte som førstegangsfødende Stokke Xplory, og gullet er nå straks 6 mnd. Vi har derfor akkurat gått fra bagdelen til sittedelen. Vogna blir brukt mye hver dag. Vogna er jeg til nå veldig fornøyd med, den er veldig lett å manøvrere, så å smyge seg rundt gatehjørner og opp og ned av fortauskanter går som en drøm. Den er også veldig "snerten", så det er lett å manøvrere mellom reoler og kafebord. Og så har du minsten i høyde med bordet! Den er som en annen har nevnt veldig liten og lett å pakke i bilen. Jeg går riktignok mest på asfalt, men har vært noen turer på grus. Det går ok, men blir steinene for store, så sliter de fremste hjulene litt. Regntrekket til Stokke er helt suverent, det holder regn og ikke minst vind helt ute av vogna, så en slipper å snu vogna etter hvordan det blåser. Supert når en er ute i timesvis og triller tur. Ang dempingen, så var den stiv i starten, men den ble mykere og mykere syns jeg. At det humpet litt gjorde ingenting, småen sov bedre jo mer det humpet:) Jeg kjøpte bare vinterposen til sittedelen, men brukte den i bagen fra starten av. Slik sett sparer en noen kroner, og jeg syns det funka fint:)
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Har sett en hel del på barnevogndebattene her på BIM og skjønner at ingen finner sin ultimate vogn. Derfor må man veie fordelene mot ulempene i sitt eget tilfelle og behov. Derfor har jeg nå kjøpt Stokkevona (brukt) og fryder meg hver gang jeg går forbi den:) Takk for bra innlegg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå