Chiquita Bananas Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Lagde omelett og kunne tenkt meg å gi til ham også - som en avveksling til det han pleier å spise. Til nå så går det greit - han er ikke så interesssert. Men pappaen elsker bløtkokt egg og har sååå lyst å dele egget sitt med sønnen sin.
Grigri m/3 gutter Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Er det noen grunn til å ikke gi egg til de små? Jeg har ikke hørt om det, og har gitt egg til min gutt når vi selv spiser det, mest omelett/eggerøre da. Er det bløtkokte egg kanskje som ikke er bra? Jeg gir ham fra mitt egg. Han vil bestandig ha den maten jeg spiser, og jeg lar ham smake på alt mulig omtrent. Han liker egg godt. Gutten din kan sikkert få smake en bit av pappaen, se om han liker det.
Lillegutt ble storebror Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 samme sier jeg, guttungen har bestandig fått smake av oss. det verste som skjer er jo at han kaster det opp igjen, eller får litt magevondt. Hvertfall etter ungen fylte 1.år har vi gjort det slik. ;0)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Snuppa mi på 2,3 år har fått egg siden hun var 1 år. Ingen reaksjoner på egg og ikke hørt at små barn ikke kan få egg. ???????????????????????????????????
Chiquita Bananas Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2008 Står på nettet at hønseegg til små barn kan gi allergier. Men det meste er vel ok etter 2 års alderen.
en liten en Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 synes dette luktet av overbeskyttelse, veslejenta her får egg og har fått det siden hun var iallefall ett. dersom du har et veldig sensitivt barn, så ... men har aldri hørt at egg skal være noe spesielt for vanlige barn som ikke er overfølsomme....? En annen ting er bløtkokt eller rått egg, det kan jo inneholde salmonella eller jordbakterier(finnes et fancy navn, husker ikke i farten), spesielt dersom det er fra egne (UTE) høns eller fra utelandske høner. fra norske butikkhøner er det ikke salmonella eller andre skumle saker, ikke de frittgående heller. Vi kjøper alltid det.
mamma til Armand & Even Skrevet 22. desember 2008 #7 Skrevet 22. desember 2008 sønnen min er 2 år nå og har spist egg siden han var 13 mn. han elsker egg og får flere ganger i uka. spurte fastlegen og han sa at det er HELT greit å gi han .
Gjest Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 2 åringen min starter hver eneste søndag med 2 bløtkokte egg. Han ELSKEr det og spiser gjerne enda fler. Men 2 får holde syns jeg da..
mai mammaen til to Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 jeg har også lurt på dette... men da om mini på 7 mnd kan få spise det. jeg sendte mail til opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt. fikk dette som svar Hei! I de nye anbefalingene om Spedbarnsmaten fra Sosial- og helsedirektoratet står det ingenting spesielt om egg. Fra 6-9 måneder kan man gradvis la barnet bli introdusert til de aller fleste matvarer som familien ellers spiser (kjøtt, fisk osv). Så, med mindre det er mye allergi i familien, er det OK å begynne med egg- og eggeretter for barnet ditt nå. Med Vennlig hilsen Anita Bakker Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå