Gå til innhold

Jeg vil gjerne bytte inn babyen min med en ny, takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For jeg tror jeg må ha fått feil unge. Var ikke dette jeg bestilte!

Han har tydeligvis ikke skjønt at det er forskjell på dag og natt. Vært våken i snart fire timer, lite lyst til å sove tydeligvis. Og mamma går snart på veggen. Så jeg vil gjerne ha en baby som legger seg til å sove i ti, elleve tiden, sover til han skal ha mat, og så sovner igjen etterpå. Og som ikke etter måltiden skal ha et par timers våkenperiode. Det har jeg nemlig ikke særlig lyst til klokken fire på natta.

Så hvis noen vil bytte med meg, send meg en PM, så kan vi diskutere saken:) Trenger litt søvn nå.

Skrevet

Det der var stygt sagt ja..

Det finnes ingen fasit på når den skal sove og spise da!

Jeg hadde det akkurat det samme med vesla den første mnd etter fødsel, men så går det seg til.

Er barnet ditt mer enn 3mnd er det kanskje din egen feil at det ikke har noe bra døgn rytme! Barnet skal ikke BARE sove og spise! Såpass bør jo du å skjønne!!

Skrevet

Gud a meg, forstå litt IRONI da folkens... skjønner HI jeg.... hadde selv en baby som ikke skjønte opp og ned på døgnet de første 3 mnd, men etter det bedret det seg heldigvis. Så jeg håper det skjer det for deg også HI. Og når man er litt ekstra sliten så er det lett og fleipe litt med å si sånt, men alle skjønner at at man sier det i ironi...

Skrevet

Ja nå nå folk roe seg ned her inne...

Så fort en legger inn et negativt eller frustrert innlegg der en nevner noe utenfor normalen får en folk på nakken her inne... Dere må da ikke tro at hun mente dette... Det var skrevet i frustrasjon og ironi... Kanskje hun trenger litt støtte fra dere?? Bedre det enn dere moraliserende mødre som har mønsterbarn!!

Jeg forstår HI veldig godt jeg. Og det er selvfølgelig lov å få slike følelser når dette pågår over tid.. En blir frustrert og rådill ret og slett.

Og til dere andre; Det er forkjell på ord og tanker enn handling!

Det må være lov å få ut frustrasjon her også!

Lykke til! Håper på bedring etterhvert!

Gjest glade jul
Skrevet

Den blir byttet ut mot en ny i løpet av det nærmeste året=) Men dette byttet skjer gradvis og ikke over natta, og en del funksjoner må testes og vil slå feil underveis. Ikke mist motet, etter hvert er din baby tilpasset din bestilling.

Ikke minst vil din bestilling ha endret seg til å passe perfekt til nettopp din baby. Lykke til=)

Skrevet

Hohoho! Trodde ikke det var noen som ikke skjønte at det var ment som et tulleinnlegg...dvs litt frustrasjon satt på spissen!

Herregud, selvfølgelig har jeg ikke lyst på ny unge? Elsker jo gutten min høyere enn alt annet, men etter seks søvnløse uker blir man jo helt rar i toppen.

Jeg er såpass oppegående at jeg skjønner at nyfødte babyer ikke nødvendigvis har noe begrep om døgnrytme, så det var en god porsjon ironi ja.

Fint at noen skjønte det i hvert fall:)

Skrevet

hihi vi prøvde å bytte vår alt på føden vi.. Jm ba oss banke på alle dørene nedover gangen, for å se om det var noen som ville bytte ut en hylene baby ;-)

Vi får satse på at lilleElla snart finner ut når man skal være våken og ikke...

Skrevet

Forstår fortvilelsen din så inderlig godt!! Vår første jente var sånn (hun heter ella forresten;)), hun hadde kolikk og da, så strevde mye med magen. Sov veldig lite både på dagen og natta. Vi måtte trille eller kjøre bil for å få henne i søvn. Vi var rett og slett utslitte. Heldigvis hjalp kiropraktoren, så når hun var nesten 3 mnd ble det bedre, men først når hun ble ett år kunne vi sove og bli passe uthvilt på natten. Nå er hun tre år og har et utrolig godt sovehjerte. Kunne til tider gjerne bytta henne ut de første mnd (mener det selfølgelig ikke bokstavelig, men det føles slik enkelte ganger, FAKTISK).

Denne gangen har vi fått en veldig rolig gutt. Når han er sulten gråter han til han får mat selfølgelig, og han kan gråte noen minutter før han sovner om han er overtrett. Ellers er det rolig. Han smiler, ler og har det bra. Sovner til natta rundt 22 og våkner for mat mellom 4.30 og 6. Spiser i ca 30 minutt, får tørr bleie og sover til ca 9. Drømmebaby.

Vi har ikke gjort noe ulikt på disse babyene, de er bare forskjellige av natur. Vi har forskjell på dag og natt da, men det har sikkert du og. På natta er det pysj i senga på mørkt og kaldt soverom. Prater minimalt til han. På dagen er det action med lys og MYE lyd fra storesøster:)

Håper du har noen som kan avlaste deg slik at du får hvile litt, selv om det er vanskelig. Husker når jeg fikk avlastning til vår første jente, jeg satt bare i sofaen og stirra ut i lufta. Var ikke vant til å få slappe av.

Har babyen en pappa som kan ta han så du i alle fall får 5 timer søvn i ett strekk to ganger i uka??

Lykke til, håper det snur snart.

Klem

Skrevet

haha, har du tatt vare på kvitteringen da? intet bytte uten kvittering;)

husker da jeg kom hjem fra sykehuset, satt og gråt og gråt og spurte samboeren min om vi ikke bare kunne "putte han tilbake der han kom fra"....

jeg var helt på felgen veldig lenge, da var det godt å ha mamma som kom og passet på oss, og søstrene mine kom og holdt meg med selskap. det er helt utrolig viktig å få avlastning, spes hvis man har fått for lite søvn.

Skrevet

dette var jo faktisk et morsom innlegg, tror vel alle har tengt den tanken der. når babyen ikke gjør alt etter boken.

Skrevet

Ha ha, husker jeg sammenliknet babyen min som ikke sov noe særlig på dagen med de som fikk "sove-babyer". Rådet om "sov du også, når babyen sover" gjorde meg skamsint. Hun sov kun i 20-30 min, og jeg klarte ikke sovne så fort, alltid i det jeg drøste av våknet hun... nei, det blir ikke slik som vi kanskje tror, men for min del gikk alt bedre etter hun ble ca 4 mnd - selv om jeg ikke fikk en god natts søvn før hun var 14 mnd :-).

Skrevet

Tror de to første som svarte var like trøtte selv og derfor ikke så ironien!

Trenger ikke an gang være midt på natten før jeg vil bytte min baby inn i en ny. Holder med 3 minutters gråting her! ;D

Skrevet

Babyen jeg har nå er nok en sånn unge som du ønsker. legger seg halv åtte-åtte. og legger seg til igjenn etter han har fått mat på natta.

Og han vil jeg ikke bytte for alt i verden ;)

Mi eldste snudde døgnet i 3 uker da hun var 3 uker til 6 uker gammel, så vet hvor frustrerende det er med lite søvn. Jeg husker jeg var så sliten og trøtt. Men det retter seg etterhvert.

Du får prøve å legge deg litt nedpå på dagen ilag med han så du får litt søvn da.

Gammel han er da?

Skrevet

Jeg syns det er bra HI får ut litt frustrasjon her jeg. er mye bedre enn å la det gå utover ungen:o) alle er frustrerte og slitne i blant, og de flese oppegående skjønner vel såpass at hun aldri hadde bytta bort ungen sin...

Skrevet

Han er seks uker. Problemet med å sove på dagen, er som ei annen her sier, at han sover så kort om gangen, og jeg er så stressa at jeg ikke greier å slappe av og sovne og faktisk få litt søvn på en halvtime. Og siden han skal underholdes når han er våken, så er det jo mye som bør gjøres når han sover. Pusse tenna og spise frokost f.eks:)

Har heldigvis en mann, og vi deler på nattevåkingen i helgene. Nå er jeg hos foreldrene mine for jula, og mamma har også vært super og hatt han litt om nettene, og gitt flaske. Og har faktisk fått tre netter der jeg har sovet rundt, på bare litt over en uke. Luksus.

Men jeg funker ikke uten søvn gitt, helt håpløs sånn. Noen netter er bedre enn andre, men jeg ligger ofte bare å venter på at han skal våkne, for det er jeg jo vant til at han gjør nettopp det. Og han lager de rareste lyder når han sover, og det plager også. Mulig vi rett og slett må prøve å ha han på eget rom etter nyttår, kanskje det er det beste for oss begge. For han er visst mye roligere og sover mer når pappaen og mormoren passer han....blir kanskje litt satt ut av matlukta fra mammaen?

Men han griner ikke mye altså, så der er jeg heldig. Forsåvidt grei å roe ned, så lenge han får en pupp i munnen:)

Skrevet

hmm, vettu, kanskje du bør ta han ut av soverommet? vi prøvde å ha lillegutt inne hos oss, gav opp etter 2 dager.

så jeg hadde lillegutt i stua de første 8 ukene og så inn på eget rom. jeg ble veldig forstyrret av alle lydene han lager og endte også opp med å ligge å vente på at han våknet. i stua hørte jeg han litt og nå som han er på eget rom så står jeg kun opp hvis jeg hører han gråte på babycallen.

vi er hos svigers nå og deler rom med han, utrolig hvor mye lyder han lager og han sutrer endel i søvne. så er glad for at han er på eget rom, for da står jeg ikke opp unødig.

Skrevet

Jeg har drømmebarnet skjønner jeg! :)

Han har ca 2 timer om kvelden hvor han er litt gretten og kjefter litt. Men jeg legger han klokka 11 og han sover omtrent hele natta. Våkner litt ved 4-tiden for å få mat og så sover han igjen til 8 og skal ha litt mat igjen. Etter det er han våken en halv time-time, før han sovner igjen til ca 11. Skikkelig sovegris dette. På dagen har han bare korte lurer.

Eneste han er gretten på om natta er fordi han ikke vil sovne i egen seng. Skal ligge midt i vår! :)

Skrevet

He he, morsomt (eller skummelt) at noen tar dette dødsens alvorlig og tror du virkelig er på utkikk etter et nytt barn.

Skjønner det kjempegodt jeg, man kan bli fullstendig gal av for lite søvn og avbrutt søvn. Sitter her som en halvdød selv i dag etter å ha blitt vekket hver enda time i natt. Takk og pris det er noe som heter kaffe og sminke. (sorry ingen av delene funker særlig bra på natten, men om morgenen gjør det det:-)

Eneste rådet jeg kan gi deg er å ta tiden til hjelp, samt at for hver dag som går er du nærmere at det vil stabilisere seg.

Masse lykke til fra en i samme båt!!!

Skrevet

Bare et lite tips lille-ella. Du skriver at du våkner av alle lydene til babyen. Det samme gjør jeg, men jeg bruker faktisk sov i ro i ørene. Da hører jeg ikke smålydene, bare når baby faktisk vil ha mat.

Kanskje det funker for deg og.

Skrevet

hjelper det ikke å legge seg sammen med han oppi senga di? samsove litt på dagen? kanskje han sover lengre da?

Min var ikke så lett å legge i egen seng de første ukene, så jeg samsov med han. Og kunne ha bare smådubber på dagen.

Men la jeg meg ialg med han på dagen i senga mi så sov han lengre :)

Men jeg slet ikke om dagen pga lite søvn siden han var flink på natta og sovne igjenn etter mat. Så var bare av og til vi la oss samtidig på dagen:) Men det funket det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...