Gå til innhold

blir lei meg om jeg må ta KS...

Anbefalte innlegg

jeg vil ikke ha KS altså... men jeg kommer til å la legene bestemme det, fordi jeg vil kun babyen sitt beste... så må jeg, så må jeg.

jeg er bekymret fordi jeg er så liten, og om barnet blir veldig stort må jeg det... skal på ny ul i uke 32... gruer meg.. vil så gjerne føde normalt.. kunne gå med en gang..gi melk med en gang osv...

så jeg blir nok litt trist om jeg må ha det..

men igjen.. kun det beste for barnet, så blir det sånn så skal jeg holde kjeft:)

noen flere der ute som virkelig ønsker å slippe KS?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139312747-blir-lei-meg-om-jeg-m%C3%A5-ta-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var veldig satt ut da jeg fikk vite at babyen ligger i seteleie. Jeg bestemte meg for å gå for planlagt KS, da mange setefødsler ender i hastesnitt. Jeg har hørt så mye negativt om KS fra helsevesenet at jeg omtrent så for meg at jeg kom til å stryke med.

Jeg var på infomøte om KS på sykehuset i forrige uke, og ble der ganske beroliget. Legen presiserte at det er stor forskjell på planlagt KS og haste KS. Hun sa at de fleste som gjennomgår planlagt KS er oppe og står allerede samme kveld. Dagen etter oppfordres de fleste til å tasse litt rundt. Det er selvfølgelig individuelle forskjeller her. Hun sa også at man ikke skulle fokusere på risikoen for infeksjon fordi det ikke er noe større sjanse for dette ved KS enn ved andre inngrep. Hun sa at med det hygienefokuset som finns på sykehusene så er man ganske så trygg for dette. Husk også at kvinner som føder vaginalt kan bli satt tilbake av skader og infeksjoner.

Når det gjelder amming så skulle det ikke være noen nødvendig forskjell, siden det ikke er den vaginale fødselen som starter melkeproduksjonen. Det er babyens nærvær som gjør dette. Når babyen legges til brystet etter fødselen begynner melkekjertlene å jobbe.

Jeg skal ta KS nå om 3 dager og gruer meg masse, men jeg er samtidig mer beroliget etter å ha snakket med en av dem som foretar KS flere ganger daglig :)

Masse lykke til! PS. det at du er liten betyr ikke nødvendigvis at du har smalt bekken.

Tale30 vil bare ønske deg masse lykke til med keisersnitt :)

Håper du kan komme inn hit og fortelle litt etterhvert, om hvordan du opplevde det:) Tror det er mange som gruer seg her inne.

Tenk da er det bare tre dager til du får møte babyen din:) lykke, lykke til!

Tror det er mye bedre å få vite dette nå og kunne gå for et planlagt KS som er en rolig og kontrollert operasjon enn å oppdage at babyen er for stor midt i fødselen. Hvis det siste skjer så er det stor sjanse for at du ikke er oppe og går før lenge etter fødselen.

Snakk med sykehuset ditt om hva som er viktig for deg, feks å få ha babyen hos deg på oppvåkningen (det er praksis ved flere sykehus nå) og å få hjelp til å komme igang med ammingen.

Det er mye skremsel ute å går ift KS, men jeg må si at de jeg kjenner som har hatt planlagt KS er kjempe fornøyde. Det er klart det er vondt osv, men det er rolig og kontrollert og mye tryggere for barnet og deg i en situasjon hvor barnet kanskje er for stort.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...