Gå til innhold

Huff puppe nekt? Eller er hun bare ikke sulten? Noen erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velsa er straks 4 mnd, plutseli vil hun ikke ta brystet til tider. Har prøvd alt! Pumpe for å se om det er nok melk, pumpe så hun ikke skulle få de første sprutene rett i halsen, bytte ammestilling alt!!!! Hun tar et par sug og vrir seg unna.

Om dagen har jeg bare gitt opp rett å slett! Tenkt at så lenge hun er blid å fornøyd så er hun vel ikke sulten da?!? Hun har dermed gått fra å spise hver 3 time til å spise hver 4 time.

På kvelden blir det straks litt værre. Det blir til at jeg ammer 5 og 5 min på hvert bryst, må sitte i et helt mørkt rom. Skifte ofte stilling og så tilslutt gir hun seg og tar brystet. Denne seansen kan ta opp til 2 timer!!!!

HJELP!!!!

Skrevet

Lillemann her er snart 4 mnd han også, og også han har gått fra å spise hver 3. time, til hver 4. time. Han er godt opplagt, blid og fornøyd, jeg tror nok han får i seg den maten han trenger når jeg ammer. Iallefall ingen vits i å "presse" han - han spiser når han er sulten tenker jeg.. Om kvelden våkner han fra siste duppen sin rundt halv 6, og får da mat. (han vil som regel ha det når han våkner, ikke FØR han legger seg) Legger han kl 18.30, og får mat igjen rundt halv elleve-elleve..

Hørtes slitsomt ut det på kvelden med deg... Har egentlig ikke noen råd å gi... Men følte jeg måtte svare deg ...

Skrevet

Det ble puppenekt hos oss rett før fire måneder, det begynte at han ikke ville ha om dagen, bare om natten når han var trøtt. Han fikk litt flaske innimellom, for jeg tror ikke jeg hadde nok melk. Men når han sluttet å ta puppen om natten også, ble jeg helt fortvilet, ville ikke gi opp ammingen, det er jo så praktisk, og orker ikke alt det flaskestyret. Så da bestente jg meg for å gjøre et siste forsøk på å redde ammingen. Jeg stoppet helt å gi flaske, tillegget gav jg med kopp og sprøyte, han var ikke fornøyd med det og fikk heller ikke så mye i seg, men holdt han unna flasken. Når jg ammet han, måtte jg ligge ved siden av han, det var eneste måten han kunne få i seg litt. Han spiste en liten stund, men så slapp han og ville ikke ta igjen. Da ble det mye skriking før han sovnet. Det var tre slitsomme dager med mye sutring og gråt, men så snudde det. Han ble mer og mer glad i puppen igjen, og etter to uker kunne jeg amme han hvor som helst igjen. De to ukene jeg styrte på med dette hadde jeg ingen planer, bare holdt meg hjemme, og pumpet meg etter hvert måltid, og i tillegg tok sånn nesespray, drakk munkholm, ammete, prøvde å ikke stresse-bare slappe av. Fikk opp igjen melkeproduksjonen, og har en veldig fornøyd gutt nå. Gir ikke noe mme i tillegg, har bare begynt med litt grøt.

Så det kan fort snu, jg så for meg at jeg måtte gi opp ammingen for tre uker siden, men idag så fullammer jeg nesten. Hardt arbeid i noen dager, men absolutt verdt det :)

Dette kan jo hjelpe for de babyene som har havnet på flaskekjøret, og derfor ikke vil ha puppen... Vet ikke om du gir mye med flaske??

Skrevet

Ser du har fått noen gode svar, men ville bare tipse deg om nettsidene til ammehjelpen. Her er det både søkemotor og mulighet for å sende mail/ringe. De kan helt sikkert komme med råd om det ikke bedrer seg. Min gutt hadde også litt puppenekt ved 4 mnd. Dvs han ville kun amme liggende. Så da kom jeg meg ikke så langt. (Ikke alle steder det passer å låne en seng..) Men det gikk over etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...