Gå til innhold

hodeomkrets på 40 ved fødsel??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har født eller kjenner noen som har født en baby med hodeomkrets på 40cm?????

Hvor lang stort?? Er litt redd for at min neste blir det, hehe, og jeg har aldri hørt om noen såååå store:-/ Min første fødte var 39cm i hodet...

Skrevet

Har hørt om to stk, men det er ikke veldig vanlig tror jeg!

Det var ganske store babyer, vet ikke nøyaktig, men 4 kg+

Skrevet

AAAAAUUUUU!

Min gutt hadde 38, og det var mer enn stort nok...

Han var 4500gram da, så det henger nok sammen med størrelsen.

Men 40? Nei det har jeg ikke hørt om...

Skrevet

vennina mi fødte ei jente med 39 i hodeomkrets....Ho var 3500 g trur eg...lengde husker eg ikkje

Skrevet

Jepp. Har født en gutt med 40 cm rundt hodet. Han var 4800g og 54 cm. Fødselen varte i 2 timer og jeg haddde pressrier i 7 min før han var ute. Revnet en del men ikke verre enn at jeg har født enda et barn etter han..

Smertemessig??? Ja det er vondere å presse ut en bowlingkule på 40 cm enn en tennisball på 35 cm(som jentene mine var)

Skrevet

Nei, men det må jammen være vondt! Jenta mi var kun 33 cm rundt hodet, men det var vondt nok...

Skrevet

Får frysninger bare ved tanken.

Jeg fødte en gutt i april med 39 cm hode. Han var 4850 gr og 56 cm.

Har holdt kurven bra og er fortsatt både lenger og tyngre enn alle andre i barselgruppen.

Og ja, det var vondt å få han ut. Fødselen varte i 24 timer og han ble tatt med sugekopp til slutt. De klippet meg og ingen ville si hvor mange sting som ble sydd. Så nr to kommer i KS her i gården. Om det blir en til.....

Skrevet

Førstemann hadde hodeomkrets på 39 cm, neste bare 36. Så det er ikke sikkert neste blir større.

Skrevet

Uff, nå ble jeg nesten litt kvalm.... Jenta mi var 35 og mer enn stor nok syns jeg....;)

Satt og så på hodet hennes her en dag(som nå er rundt 39 tror jeg), og jammen er det stort nok om man skal presse det ut ja!! Helt utrolig at det er mulig egentlig....;)

Kvinnekroppen er helt fantastisk bra!

Gutter er oftere større rundt hodet eller?

Skrevet

40 cm..., nei takk. Holdt lenge med 39 cm i hodeomkrets. Ellers var pjokken 4700 g, ett eller annet, husker ikke nøyaktig, og 56 cm lang.

Nå er han 5 og en halv måned og hodeomkretsen er 47,9cm!! (forøvrig var han 74 cm lang og veide 10,3kg.) Var og tok ultralyd av hodet for å utelukke hydrocephalus/vannhode. Fikk beskjed at det så greit ut, men skal tilbake på kontroll.

Hva var hodeomkretsen på deres 39 cm'ere ved 5 mnd. alder? Og hvor lange og tunge var barna?

Skrevet

Min sønn hadde en hodeomkrets på 39 cm ved fødsel. På 5-mnd kontroll igår var hodeomkretsen 44 cm, vekten 7450 g og lengden 68 cm.

Skrevet

jenta mi hadde HO på 39 cm. Det holdt i massevis!! Ble klippet og hadde pressrier i 1 time og 3 kvarter. Hun var ellers 4300 og 53 cm lang. Håper ikke nestemann blir like stor.

Skrevet

Hehe, ja jeg må innrømme at jeg syntes første fødsel gjorde seg vondt nok me 39 asså, men er nok vondt uansett da...

Min gutt veide "bare" 4060.. dem sa til meg når jeg hadde begynt på fødselen at dem forventet at jeg nok kom til å få en gutt på nærmere 5 kilo, men at jeg ikke trengte å grue meg, da det var hodet som var værst om det var stort.. hehe... dem sa lite om det da gutten var født:-P

Jeg lå i rett over en time å pressa, men han blei tatt med proppen i 2 rier før han kom.. dem klippet en gooo del kan du si:-P

På minstens 5 måneders kontoll var lengden 67,5, vekten 7745 og hodet 46..

Jeg satser på ei lita tulle neste gang som er sånn 32 cm i hodet... ;)kanskje jeg kan nyse henne ut da, siden storebror har banet så grei og bred vei:-P Nejda, jeg vet, vondt gjør det UANSETT!!

Men bare ikke 40:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...