Mamma des.08 Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Hei Jeg lurer litt på dette med mme på flaske og når en skal ut. Står jo at de skal spises med engang etter oppvarmet og ellers være avkjølt i kjøleskap om en har laget fler på forhånd. Hva gjør en når en skal avgårde? Må en ha mulighet til å stoppe på steder hvor en kan lage flaskene og eller varme dem? Kan noen hjelpe meg med dette om hva jeg bør gjøre? Dattera mi har ikke vært med på no enda av slikt, så ikke hatt problemet enda, men vet at det kan bli en dag.... foreløpig har vi kun vært hjemme eller hos bekjente og da er det jo ikke no problem Håper dere kan hjelpe meg. Vil jo ikke ha en syk jente! På forhånd takk
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har med meg: (uansett om jeg skal ut på tur, på besøk, eller på cafe) Termos med kokt varmt vann Flaske med kaldt kokt vann (altså før jeg sluttet å koke) Dispenser med ferdig oppmålt pulver (tre kamre - tre måltider) Tåteflasker Så blander jeg varmt og kaldt vann, tar i pulver og fiks ferdig. Det hele tar 30 sekunder. Synes dette var en helt genial måte å gjøre det på, ikke avhengig av noe eller noen. Merket spesielt engang hvor jeg kjørte fra Oslo og lillegutt ikke ville spise noe særlig før vi dro. Han ble akutt sulten i bilen på e-18 mellom drammen og sande..hmmm. Måtte bare stoppe i veikanten og mikse sammen og gi lillegutt. Var ikke noe bensinstasjon i nærheten der, og jeg er veldig glad jeg hadde med meg det jeg hadde. Jeg har regnet ut hvor mye varmt og kaldt vann som trengs. F.eks. 180 ml melk varmt vann til 80 ml Kaldt vann opp til 120 ml (jeg praktiserer å ta i pulver ved 70 grader) Tar i pulver og rister Fyller opp med kaldt vann til 180 ml.
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Hadde malt i det varme vannet i termosen.
Mamma des.08 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2008 tusen takk for info kjekt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå