lisol Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Hei Jeg lurer rett og slett på om det er noen der ute som har erfaring med infeksjon etter MA. Jeg har en følelse av at jeg tok opp sexlivet litt for raskt etter min MA for snart 3 uker siden. Jeg trodde jeg var ferdig med å blø, for det stoppet et par dager. Men har småblødd (lite) til og fra. Opplever nå at jeg har noe utflod og jeg har mye menssmerter nå Kan dette tyde på infeksjon? Jeg surrer rundt og tenker på at det kan være infeksjon, eggløsning, begynnende mens osv. Jeg har en følelse av at en infeksjon ville gitt sterkere smerter, feber, kanskje blødning, mer lukt osv...Må også nevne a livmortappen er øm, slik den var da jeg var gravid. Kan man få infeksjon i livmortappen? Noen som vet, har råd, erfaring??
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Jeg vet ikke om du har en infeksjon eller ikke, men kan bare si at hos meg, hver gang jeg sluttet å blø tenkte vi at det var trygt å ha sex, og hver gang begynte jeg å blø igjen etter sex. Jeg tror at sperm har en invirkning på livmoren, akkurat som når man ønsker å føde, så kan sperm gjøre at livmoren trekker seg sammen. Jeg hadde altså ingen smerter, men sex gjorde at jeg blødde ganske mye. Nå har jeg fått mensen igjen (tror jeg), men lite menssmerter enda. Så det er sikkert best å få det sjekket hvis du opplever ubehag.
dinadina Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Jeg går på pencilin nå etter at jeg hadde en utskrapning for 16 dager siden. Jeg blør ikke, men smertene i magen ga seg ikke (sterke menstruasjonssmerter, luftsmerter). Jeg fikk beskjed om å komme tilbake på sykehuset, hvor det ble foretatt en innvendig ultralyd for å se om det var noen rester igjen. Det var det heldigvis ikke, men pga smertene mente legen hadde jeg hadde en "udefinerbar" infeksjon - og satte meg på en kur med smertestillende og pencilin. Siden det er tre uker siden din MA, så kan sikkert smertene dine være - som du selv sier - en begynnende menstruasjon. Det er jo heller ikke usannsynlig at livmoren reagerer på sexen - den har jo tross alt fått litt "juling" under utskrapningen (hvis du hadde det). Hvis smertene vedvarer og du er usikker, så ta kontakt med legen din for sikkerhets skyld. Selv er jeg som et nytt menneske etter bare to og en halv dag med pencilin. God bedring!
lisol Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2008 Hei, Og takk for svar begge to. Når jeg tenker meg om, så har jeg nok startet og blø etter sex jeg også. Men som dinadina snakker om, så har jeg også hatt mye luftsmerter, og menssmerter. De har kommet og gått, det er derfor jeg er så usikker. For hadde jeg hatt en ordentlig infeksjon så hadde vel smertene vært sterkere og mer konstante. Føler også at det er værre på kvelden og dette med øm livmortapp har kommet de siste to-tre dager. Nå har jeg ihvertfall sluttet helt å blø. Det er ikke fullt 3 uker siden min MA, hadde den, den 3 desember. Jeg gikk ikke utskarapning da jeg var i uke 11 og fosteret hadde vært dødt siden 9+2. Fikk piller med meg og aborterte hjemme. Lurer på om alt jeg føler er eggløsning og ømfintlighet etter aborten. Blir spennende å se om mensen kommer etterhvert. Høres ut som det går greit med deg da dinadina. Jeg har jo lest dine innelgg. Du hadde jo din MA omtrent samtidig med meg, og vi var jo begge i juniklubben. Og begge ble "bråmodne". Håper du har bestemt deg for å forsøke igjen.
dinadina Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Hei igjen. Jeg er nok fortsatt veldig usikker på om jeg kommer til å prøve igjen... I går var første dagen jeg ikke hadde mye smerter, og det var deilig. Men da jeg mistet fokuset på de fysiske smertene, så ble jeg akutt trist. Det hjalp ikke på at en kollega jublende kunne fortelle at han skulle bli bestefar i...ja, nettopp juni. Så, i natt gråt jeg vel mer eller mindre i ett til klokka fem, så det svinger veldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå