Gå til innhold

Andre som samsover; hvordan gjør dere det med raping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille nurket liker veldig godt å sove sammen med mamma, gjerne med nesen oppi puppen... Ofte sovner vi samtidig, og da blir det jo ikke noe rap. Men ellers, tar dere henne opp for å rape og dermed risikerer å vekke henne/han? Eller ser dere om babyen roer seg og dermed går ut fra at det ikke er noen rap som skal opp?

Lyserosa her er bare 10 dager, og lyseblå sov alltid best i egen seng, så jeg har ikke så mye erfaring!

Skrevet

Hei, jeg samsover også med snuppa mi. Noen ganger hvis hun ikke sovner med engang så tar jeg henne opp for en rap. Men som oftes så sovner vi begge to. Det hender hun våkner mye senere og lager lyder, og da hender det at hun må rape, og at det er derfor hun ligger og knurrer. Men som regel så sovner vi begger og det virker som hun ikke har behov for rap heller. Føler det er helt undøvendig å vekke henne for å rape, for da må vi amme på nytt. Og veldig ofte når jeg prøver å få henne til å rape på natta, så kommer det aldri noe rap.

Skrevet

Jeg tar min lille snuppe bare opp hvis jeg ser at hun ikke slår seg til ro eller sovner med puppen (hun liker å sovne med kinnet på puppen- da har hun det best :-) ) syns jeg etterhvert kan lese på kroppsutrykkene hennes hvis det er nødvendig eller ikke (hun er 6 1/2 uke). Jeg tolker det som om hun ikke trenger å komme opp å rape hvis hun sovner med puppen. Ser ikke vitsen i å vekke henne da jeg tror hun ikke hadde klart å sovne hvis noe må opp.

Skrevet

Her er det og samsoving for lillemann på 6 uker liker seg best oppi sengen vår og det er mer lettvint for meg og ha han ved siden av meg så blir det ikke så mye styr når han skal ha mat på natten.

Til spørsmålet ditt: Hvis han sovner ved puppen så tar jeg han ikke opp for å rape, men hvis han ikke sovner uten ligger og vrir seg så gjør jeg det. Noen ganger kommer det rap andre ganger kommer det ikke før på morgonen når vi står opp. Vikrer ikke som han har noen plager av at ikke altid få muligheten til å rape. På dagtid så blir det annerledes da han alltid får muligheten til å rape.

Skrevet

Her pleier vi ikke å rape om natta... Det er ikke så ofte han raper om dagen, heller, og det ser ikke ut til å være noe problem for ham. Hvis han er urolig under/etter måltidet, ser vi om det er en rap på lur, ellers ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...