Gå til innhold

uke 12/13 blødning

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 12/13 av svangerskapet og har tatt en 3 dgr kur mot soppinfeksjon (pevaryn, 3 vagiatoret + krem). I morges våknet jeg med lite "friskt" blod som kom ut sammen med rester fra vagiatoren og det har kommit blod i trusa under dagen blandet med soppvagiator og krem. Jeg ringte jordmor og hun sa det er vanlig at slemhinnen er ekstra følsom nå i samband med graviditet og soppinfeksjon. Jeg blir sååå urolig! Føler ikke noen smerter men hva ska jeg være obs på??!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139309508-uke-1213-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om man får SA hvordan det egentlig fungerer for det har jeg aldri hatt, vet bare at man får smerter.

Men jeg hadde en MA for en mnd siden og da hadde jeg brun utflod en tid , noe som de sier er gammelt blod, innimellom hadde jeg også friskt blod.

Det du opplever har helt sikkert noe med kuren mot soppinfeksjonen og gjøre, så tror du bare skal slappe helt av ;-)

MA betyr MISSED ABORTION. Det vil si at fostret dør i livmoren og det tar noe tid før det støtes ut. De fleste må til utskrapning, noe jeg heldigvis slapp unna. Da jeg hadde MA så hadde jeg brun utflod i etpar uker før det kom noe friskt blod. Det friske blode kom først noen dager før fostret ble støtt ut. Håper for all del at alt er bra med babyen din! Skulle egentilig signert her med anonymt nick siden jeg ikke blir mamma til nr 2 i juni likevel.

Klem til deg.

Huff, veldig trist å høre... :( Hadde du det hver dag? Håper dere blir gravide snart igjen! Håper alt er bar her og. Skal til legen imorgen og er 14+1 i dag.. Hadde vært grusomt om det var noe galt. Har vært kvalm hele tiden, så det har vært en tøff tid..

Klem tilbake

Ja, det er trist men det er sånt som skjer ofte. Som legen sa til meg da de oppdaget det på UL så er det sånt de ser hver bidige dag. Trøster meg med at det var noe som var så galt med fostret at det var ikke liv laga rett og slett og da er det bedre at naturen tar hånd om det. Selv om det er forferdelig når man får en sånn beskjed. Heldigvis så har vi mulighet til å få barn sammen så vi skal gå på med godt mot igjen :)

Jeg hadde stort sett brun utflod hver dag fram til de friske blødningene kom, men da var det bare bittelitt friskt blod som kom.

Lykke til hos legen! Håper alt kommer til og gå bra!

Annonse

Hei!

Huff, dette har vært litt av en berg- og dalbane-dag.. Da jeg kom til legen fortalte jeg hvor bekymret jeg var og han ville prøve å finne fosterlyd med en gang. Det tok laaaang tid, og jeg merket at han også ble litt stresset. Han fat en lyd, men måtte fnne min puls for å konstantere at det var min puls han hørte. Deretter begynte han å kjenne på magen min, og jeg synes rnken mellom brynene bare ble dypere: "Du har jo en veldig liten mage", sa han. Kan ikke si jeg ble noe mindre redd. Tenkte kanskje den lille hadde sluttet å vokse.. :( Han ønsket at jeg skulle ta en ny graviditetstest, så skulle han ringe gynokologisk avdeling i mens. Fikk bekreftet at den var positiv, og inne hos legen igjen fortalte han meg at jeg bare kunne reise rett opp på sykehuset. Hentet samboeren min på jobb, så kjørte vi til akuttmottaket på sykehuset. Der fikk vi endelig se hjertet til den lille spiren slå. :) Det var så ufattelig deilig at jeg brøt ut i styrtgråt (er helt ferdig i kveld). Den lille beveget seg masse, og det var flott å se på. De fortalte meg at brun utflod da ikke er farlig, men at det er det friske blodet de er redd for. Hun fortalte jeg også at jeg antakelig vis har termin noen dager senere enn det som til nå er antatt (22.juni).

Takk for omtanken!!!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...