Gå til innhold

6ukerskontroll :)

Prinsen & Prinsessens mamma

Anbefalte innlegg

Jeg hadde virkelig glemt hvor små babyene er når de blir født, men jeg har ikke glemt hvor fort de vokser ;)

Og her i huset har vi en liten gutt som trives og vokser i fint tempo. Vi var på 6ukerskontroll på helsestasjonen i går, og han har blitt ganske stor.

5075 gram (3778*)

57 cm (51*)

39 hodeomkrets (35*)

*fødselsmål

Veldig fornøyd med at han ser ut til å trives!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139309331-6ukerskontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir ikke 6 ukers kontroll før snuppa er 8 uker her. Hun er 6 uker 2. juledag og vi har ikke fått time før i midten av januar.

Vi har veid henne selv da og på 5 uker var hun gått fra 4995gram til 5900gram. Så et kilo på 5 uker. Det ser litt lite ut i forhold til dere andre, men så lenge snuppa her trives så skal vi ikke klage :)

Annonse

Var på kontroll igår og Linnea er nå blitt en stor og god jente som jordmoren sa.

5590 (2940)

57 cm (49 cm)

39,5cm i hodeomkrets (36cm)

Så tøtto har nesten fordoblet vekten sin på 6 uker. Skulle tro hun fikk morsmelkerstatning sa legen,men her er det nok bare morsmelk,med fløte;)

Men veldig fornøyd med at hun vokser seg stor da hun var så tynn og mager når hun ble født.

Annonse

Frøkna vår har vokst godt hun og :) Pappan påstår at jeg har fløtepupp ;)

5000 (2920)

39.5 cm i hodeomkrets (35 cm)

Her måler de ikke lengden før ved 3 månederskontroll, så hvor lang hun er vet jeg ikke, hun var 49 cm ved fødsel og har helt klart strekt seg masse :)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...