Tjorven1 Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 (endret) OSLO OMRÅDET:Dr. Blakstad - Gyn.lege Majorstuehuset legegruppeDr. Skår - Gyn.lege - Sandvika SpesialistsenterRådmann Halmrasts v 18, 1337 Sandvika67 57 58 59Dr. Trolle - Gyn.Lege - Majorstuklinikken - privat kr. 1200,-Dr. Magnus - Gyn.lege spes.fertilitet - Røde Kors klinikken/ Skillebekk Tlf 03113 - Han er på fertilitetssentret. Behøver rekv. fra lege, offentlig. Anbefales på det varmeste!Dr. Ullern - Femina Spesialistsenter, BrynDr. Nyquist - fastlege BrynsenglegeneDr. Nyquist - fastlege - Høvik LegesenterDr. Mundal - fastlege Adamstuen legesenterDr. Ruth Elin Dahlen - fastlege Adamstuen legesenterDr. Runa Aabø - Gynekolog på Sandvika SpesialistsenterDr. Goretti Yen Di Pham - Fastlege vestvollen legesenter (skedsmokorset)Dr. Marianne Ravneberg, Bekkelaget legesenterChristine Meidel, Byporten legesenter og VolvatBERGENS OMRÅDET:Dr. Lene Kristin Kroken - Kokstad Medisinske SenterDr Steier.. -Kalfarveien 22?Dr Pahrasja Pooja NesstunTRONDHEIMS OMRÅDET:Dr. Tuija Helena Langmo, Rissa legekontor.NORDLAND:TROMS/FINNMARK:SØRLANDET/KRISTIANSAND:Dr. Birgitte Bønnelykke (3. etg på Slottet)Dr. Ernst-Faber SwenssonDr. NordlandDr. Kristin Tronstad - Elvebredden (privat, time på dagen)Dr. Linda Stray Hoel (fastlege, behjelpelig med det meste) Endret 21. desember 2011 av barnimagen-Elin Fjernet navn på lege
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Etter denne kronikken i Dagens Medisin: http://www.dagensmedisin.no/kronikor/2008/09/01/lesbiskes-nsker-om-barn-et/index.xml må jeg si jeg er skeptisk til å anse Øystein Magnus som en donorvennlig lege i lesbiskes tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Tja... spørs hva man mener. Man kan jo behandle folk med verdighet og respekt fordi man ikke er enig i alt de gjør. Det er jo også leger som mener at infertilitet generelt ikke er en behandlingstrengende sykdom som samfunnet skal ta ansvaret for å bekoste, så lenge folk dør av kreft o.l. De kan jo være gode og respektfulle gynekologer o.l. allikevel. når det er sagt kjenner jeg ikke mannen selv. Har vært hos fastlege og flere gynekologer og aldri møtt noen som hadde den minste innvending til storkeprosjekt. Så ingen grunn til å legge ut om hele historien heller, bare sa at jeg var til behandling på dansk klinikk og var bedt om å få utført de og de tingene i Norge. Det var i grunnen alt jeg syns de hadde noe med. Jeg har bedt om henvisning til øyelokkoperasjon også, jeg, men jeg forlanger ikke at legen skal være enig eller synes det er riktig bruk av samfunnets ressurser. Bare gi meg henvisningen, så er jeg fornøyd.. He-he......
snuffe Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 (endret) OSLO-OMRÅDET:Dr. Kristin Lyng, gynekolog, Aleris/Røde Kors-klinikken på Frogner (privat, kr 1175,-, fleksibel i forhold til ul-scanning på dager de ikke egentlig har gynekolog der)Dr. Blakstad - Gyn.lege Majorstuehuset legegruppeDr. Skår - Gyn.lege - Sandvika SpesialistsenterRådmann Halmrasts v 18, 1337 Sandvika67 57 58 59Dr. Carsten Trolle - Gyn.Lege - Majorstuklinikken - privat kr. 1200,-Dr. Magnus - Gyn.lege spes.fertilitet - Røde Kors klinikken/ Skillebekk Tlf 03113 - Han er på fertilitetssentret. Behøver rekv. fra lege, offentlig. Anbefales på det varmeste!Dr. Åsle-Marit Ullern - gynekolog, Femina Spesialistsenter, Brynseng (har avtale, 280,- med henvisning fra fastlege)Dr. Nyquist - fastlege BrynsenglegeneDr. Nyquist - fastlege - Høvik LegesenterDr. Mundal - fastlege Adamstuen legesenterDr. Ruth Elin Dahlen - fastlege Adamstuen legesenterDr. Runa Aabø - Gynekolog på Sandvika SpesialistsenterDr. Goretti Yen Di Pham - Fastlege vestvollen legesenter (skedsmokorset)Dr. Marianne Ravneberg, Bekkelaget legesenterChristine Meidel, Byporten legesenter og VolvatBERGENS-OMRÅDET:Dr. Lene Kristin Kroken - Kokstad Medisinske SenterDr Steier.. -Kalfarveien 22?Dr Pahrasja Pooja NesstunTRONDHEIMS-OMRÅDET:Dr. Tuija Helena Langmo, Rissa legekontor.NORDLAND:TROMS/FINNMARK:SØRLANDET/KRISTIANSAND:Dr. Birgitte Bønnelykke (3. etg på Slottet)Dr. Ernst-Faber SwenssonDr. NordlandDr. Kristin Tronstad - Elvebredden (privat, time på dagen)Dr. Linda Stray Hoel (fastlege, behjelpelig med det meste) Endret 21. desember 2011 av barnimagen-Elin Fjernet navn på lege
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har brukt Dr. Magnus, og han har vært helt fantastisk! Han gav meg følelsen av at det ikke var noe viktigere enn at jeg skulle klare å bli gravid og få den beste oppfølging. Han behandlet meg med stor respekt, og han fikk meg til å føle meg veldig viktig. Han viste om alt om Stork og Danmark, og virket oppriktig interessert i all organisering. Jeg er ikke lesbisk, men vi diskuterte aldri min legning. Men der i mot har jeg hatt en svært uheldig opplevelse med en kvinnelig gyn på Bekkestua, som forøvrig er dansk. Som var sterkt motstander av mitt valg, og ga også inntrykk for det gjennom det hun sa og hennes behandling av meg! Dette fortalte jeg til Dr.Magnus, det virket som om han ble sint/oppgitt og sa: At en leges personlige politiske mening skal aldri komme til syne ovenfor pasienten, om man var uenig. Legens jobb er å gi den beste behandling. Jeg gir i alle fall Dr. Magnus mitt aller aller beste skussmål, og takker han for at jeg etter 7 år med intens prøving og behandling endelig ser resultater og venter barn til våren!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Hva med Stavangerområdet da? Jeg skal begynne med ivf nå og trenger en gynekolog i Stavanger. Noen som vet om noen som kan føres opp på lista?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Noen som vet om donorvennlig lege i Trondheim. Blir litt upraktisk å dra helt ut til fosen....
Tjorven1 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2009 Dytt. greit å ha til nye her inne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå