Gå til innhold

Julegave til barnehageansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å gi julegave eller en liten oppmerksomhet til barnehageansatte?

Skrevet

Ja, jeg har inntrykk av at det er vanlig. Vi gjør det hvert år, selv om jeg ikke tror det er noe de forventer. Synes bare det er en hyggelig gest til de som har tatt så godt vare på barnet mitt gjennom året :)

Skrevet

Hva gir man da? Det er min første jul med barnehagebarn....

Skrevet

Dette er også min første jul med barnehagebarn..

Vi gir en pose twist og et julekort med bilde av Solveig, hvor vi takker pent for at de er så snille og har gjort det så fint å begynne i barnehagen, og ønsker god jul og godt nytt år.

Skrevet

Nå har jeg kjøpt inn hver sin flaske vin:)

Skrevet

Ga de julekort og sjokolade, men vet ikke hva som er normalt i barnehagen min. Tok bare en sjanse men følte at det var veldig lite.. på den annen side, kanskje mange bekker små gjør en stor å!

Skrevet

Personlege gaver er drøyt, men konfekt e.l til avdelinga er koseleg.

Skrevet

Vi har fått mange fine gaver i bhg i dag, men et enkelt kort med noen fine ord blir satt minst like stor pris på.

hvis alle i hele bhg skulle gitt gaver så hadde vi vært veldig feite alle som jobber der (stor bhg med 65 unger), men mange gir twist e.l :)

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage. Først må jeg si at det absolutt ikke er forventet å få noe fra barna. I dag fikk vi på avdelingen en eske hver med melkehjerter av et barn som tok ferie, og det var kjempekoselig selv om det "bare var en liten ting" (ikke misforstå denne da!!!). Selv pleier jeg å gi f.eks en stor pose twist til personalrommet sammen med julekort. Det er jo i hvertfall en LITEN TING, men jeg vet at tiden før jul bugner det av sjokolade og annet godt på personalrommet som kommer fra foreldre og andre "kontakter", så en liten oppmerksomhet som en pose twist holder i massevis.

Skrevet

Leste gjennom inlegget mitt etter at jeg hadde postet det (anonym 23:23) og så da at jeg kanskje burde legge til dette: En pose twist holder i massevis hvis man ønsker å gi noe. Det er absolut ikke rart å ikke gi noe. Personalet har ikke opptelling over hvem som gir noe og hvem som ikke gjør det, og de som har hatt med en oppmerksomhet får ikke "stjerne i boka":)

Skrevet

Det er mange grunner til det. Først og fremst fordi man blander jobb og privatliv. Pyntegjenstander gitt av foreldre og julekort av klientene til å sette i vinduskarmen i stua si?? De ansatte har heller ikke mulighet til å gi noe tilbake -å gi en personlig gave bare til enkelte av barna blir jo helt feil. Offentlig ansatte har heller ikke lov til å ta i mot personlige gaver.

Det er akkurat det samme som å gi en personlig gave til saksbehandleren sin på NAV f.eks, de gjør bare jobben sin de også..

Selvsagt vil det alltids være noen som synes det er sååå koselig med bilde av skatten din på kjøleskapet sitt, men de fleste vil nok heller hvile øyet sitt på ting som ikke har noe med jobben å gjøre når de endelig er ferdig med arbeidsdagen..

Skrevet

For det første, det er ikke slik at en gir gave tilbake i en sånn situasjon!

Gir ikke pyntegjenstander til noen til jul, med mindre jeg vet at de liker det. Jeg gir heller ikke julekort med bilde, men jeg ser helt ærlig ikke problemet med det heller. Henger ikke julekort på kjøleskapet selv heller.

Det at offentlige ansatte ikke kan ta imot gaver handler ikke om dette. Dette anses ikke som smøring.

De ansatte gjør ikke bare jobben sin, de er sammen med barnet mitt hele dagen, og gjør en fantastisk jobb! Derfor vil jeg vise dem at jeg setter pris på dem. Skriver det på et kort.

Hvis du ser på barna og foreldrene som noe du helst ikke vil tenke på i fritiden, og at et bilde eller en gave er forferdelig plagsomt føler jeg at du ikke er den varme typen menneske jeg ønsker skal ta vare på mine barn.... og jeg har stor respekt for de ansattes liv.

Skrevet

Jobber i en barnehage. Er ikke så veldig vanlig der. På småbarnavdelingen var det vel 2 av 8 som hadde med seg gave i dag.

Skrevet

Vinflaske o.l anses som smøring. Som offentlig ansatt kan du strengt tatt bare ta i mot ting som reklamepenn o.l.

Det er trist at enkelte tror at de må gi personlige gaver til de ansatte for å vise at man setter pris på arbeidet. Fine ord gjør som regel bedre nytte enn en ting til jul.

Personlige gaver kan fort skape ubehag for mottaker dersom man har et bevisst forhold til skillet mellom jobb og privatliv.

Når det er sagt har vi gitt en kofekteske til avdelingen.

Skrevet

jeg ga de i min sønns barnehage en gave eske fra saape med dusjsåper osv oppi, tror de satte veldig pris på å få gave de fikk ikke fra noen andre... jeg jobber i park og fikk selv gave fra ca 40% av barna veldig koselig og jeg vil si det at å få et kort med bilde av barna er kjempekoselig! aller kosligst faktisk jeg kommer til å henge det opp på kjøleskapet og kansje til og med ramme det inn, og hvorfor? jo fordi når man jobber i park (og jeg vil tro med barn ellers og) blir man kjempeglad i dem! jeg jobber med barn fra 1-3 år og de smelter fort hjertet ditt selv om jeg har en 2åring selv!

Skrevet

Hm, det blir det samme som å gi saksbehandleren i NAV en gave? Ha ha ha. Synes ikke det er det samme i det hele tatt. Har da ikke noe personlig forhold til noen i NAV, mens man blir kjent med de voksne i barnehagen. Klart man ikke trenger å gi gave, men jeg så i hvert fall at minst en av de ansatte i går ble kjempeglad for en pose sjokolade. Og vet at de i hvert fall synes det er koselig med julekort!

Skrevet

Neida, det er nok ikke så vanlig! Men mange føler vel at de må. Av 70 unger i bhg er det vel 3 vi har fått en felles gave av på jobben (twist, konfekt, vin,

Skrevet

Aner ikke om det er vanlig...men vi gjør det:o) Tror det er ganske vanlig å gi julekort.

Vi gav de to avdelingene (storebror og lillesøster) en gavepose hver med litt knask (julesjokolade, nøtter, skumnisser ol) og et julelys i sånn glassholder. Ble satt stor pris på:o)

Skrevet

jeg synes også at det viser barnet noe om dette med å GI. Vi vil jo gjerne fokusere på at julen ikke bare handler om å få. Så når barnet skal være med på å gi, så er det jo fint at de kan gi noe til de menneskene de er MYE sammen med og som faktisk er betydningsfulle mennesker for dem. Selv om barnehageansatte er på jobb blir det, enten du vil det eller ei, faktisk et mer personlig forhold enn mellom en person og saksbehandleren på NAV(håper jeg i alle fall...)

Skrevet

det er det jeg også synes er fint min gutt har fått oppleve det mange ganger i løpet av desember gleden ved å gi. når han løp bort til en i barnehagen med gaven fra oss ble han kjempe stolt også når vi ga gaver til bestemor og bestefar da fikk de streng beskjed av lillegull om å vente til juleaften....<3 så søøt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...