Gå til innhold

13 måneder og snur seg ikke..Hørt om dette før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 13 måneder...Hun kryper, reiser seg og går rundt ting, men snur seg altså ikke..Hverken fra rygg til mage eller mage til rygg..Har kun skjedd en gang at hun snudde seg fra rygg til mage..Og det er heller ikke det at hun liker å ligge på ryggen..Blir rasende hvis jeg legger henne ned, men i stedet for å snu seg, blir hun stiv som en stokk og "spenner" med armer og ben,,

Er ikke dette litt rart..Tviler vel litt på det, men er det noen som har det(vet om noen) på samme måte...

Må tilføye at hun er ei stor og tung jente...Vet ikke om dette har noe å si,men...

Skrevet

Sønnen min på 13 mndr har aldri snudd seg fra mage til rygg, men motsatt gikk det helt greit. Han var rett og slett ikke interessert i det, prøvde aldri...nå som han går er det jo irrelevant uansett, helsesøster har heller ikke sagt noe på det. Barn er vel bare forskjellige :-)

Skrevet

Mi jente er nettopp fylt året, og snur seg heller aldri fra verken mage-rygg eller rygg til mage - på gulvet!! Tror hun har en skrekk fra dette.. blir som du sier, stiv som en stokk og rasendes! men i senga og i soffan og på alle myke steder snur hun seg opp-ned- mage- rygg og overalt!

Kanshe di har en skrekk om et eller anna?

Skrevet

Vår jente var treg med å snu seg og kan ikke huske at hun snudde seg fra mage til rygg i det hele tatt. Fra hun var ca 10 mnd snudde hun seg fra rygg til mage som bare det, men etter en stund sluttet hun med det også...veldig merkelig. Uansett, hun krabbet da hun var ett år, og begynte å gå da hun var 16 mnd. Nå snur hun seg jo selvfølgelig som bare det, når hun vil, gjør jo alt mulig nå. Så det kommer nok, med din lille også. Bare ulik utvikling, men som regel ender de opp "helt like".

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Ble veldig lettet nå!!Alle kikker kjempe rart på meg når jeg har fortalt om dette, og sier de aldri har hørt om det før...T.o.m på helsestasjonen..

Begynte å bli litt bekymra for om noe er galt..

Trøsten har hele tiden vært at hun ellers utvikler seg fint..Kanskje litt senere enn gjennomsnittet(begynte ikke å krabbe før hun var 11 måneder, ålte seg rundt fra 9), men hun utvikler seg i sitt tempo og nå ser jeg at flere på hennes alder er på likt stadium..(bortsett fra "snu -greia" da...)

Skrevet

Mi slutta bare å snu seg etter en stund..hun kunne å snu seg begge veier ved 6-7mnd. Nå når hun er stor pie ruller hun igjen rundt som hun vil, men det var en periode rundt 10 -14mnd der hun rett og slett ikke gjorde noe forsøk på å snu seg og komme seg opp.. Bare lå der og så dum ut hvis jeg la henne på rygg :P

hehe, blir folk av dem tilslutt likevel..

Skrevet

He,he...snodige greier..

Skal slutte å bekymre meg så mye for det.

Ser jo at det har sine fordeler også. Hun ligger foreksempel fremdeles på ryggen i senga si..Mange av vennene våres har/har hatt problemer med at barna kaver, snur seg rundt på magen og drar seg videre opp i sengestolpen på natta...Kan visst være fryktelig slitsomt..

Og som du sier; det blir jo folk av dem også..

Dette er sikkert en av de mange bekymringene jeg bare ler av om noen måneder til..Når jenta løper og går.

Syns bare det har vært så mye fokus på dette med "rulling", både i utviklingstabeller og på debattene her..Mange som spør ;"når snudde barna deres seg"..?Litt rart å måtte svare at "hun er 13 måneder, og gjør det fremdeles ikke..."

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...