Gå til innhold

Lar dere babyen sove på magen om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det øker faren for krybbedød, men tassen min (2mnd) vil gjerne sove på magen om dagen og på kvelden. For natten legger jeg han på rygg (men han må oftest sovne på magen først). I vogn sover han selvsagt på rygg. Har han alltid i nærheten når han sover på magen og sjekker han jevnlig.

Bør jeg la være?

Skrevet

Vet ikke, men jeg spurte om vi kunne la mini sove på magen når han la oppå magen til pappaen (han elsket det når han var mindre). Fikk da til svar at det var helt greit.

Skrevet

Jeg ville latt min lille sove på rygg,det er tryggest... Men det går sikkert an å la den lille sovne på magen og så snu han/henne med en gang den lille har sovnet. ellers er det vel best at de ligger på magen så mye som mulig når de er våkne.Etter at barn sluttet å sove på magen gikk antallet krybbedødsfall drastisk ned.

Skrevet

Leah sov nesten bare på magen de første mnd. Var jo alltid i nærheten og tittet ofte bort for å se at hodet fortsatt lå snudd. Om natten lå hun på siden.

Skrevet

Har latt henne sove litt på magen jeg også på dagtid, men da er jeg titt og ofte bortom og sjekker henne. Inbiller meg at grunnen til at de ikke skal sove på magen er at de kan bli liggende med ansiktet ned så de ikke får puste? Eller er det noe med selve stillingen som øker faren for krybbedød?

Skrevet

Hadde aldri lagt barna mine på magen på dagtid. Ikke bare på natta de kan dø av krybbedød.

Skrevet

De kan visst sovne for dypt på magen, det er grunnen til at de skal helst sove på rygg. Han sovner på at blunk på magen, så får snu han med en gang heller.

Men på natta er det ikke problem å ligge på rygg. Merkelig det der.

Han virkelig storkoser seg med smokken på magen.

Skrevet

Her har vi sovet på magen så lenge jeg kan huske

Skrevet

tror det der er som med så mye annet. Noen babyer VIL sove på magen. Det er den eneste måten de får sove på, akkurat som at noen må sove på side andre på ryggen etc. De er vel som oss mennesker, vi sover best i vår egen stilling. Selvfølgelig er det anbefalt å sove på ryggen, men når de ikke får sove der er det vel best for babyen å sove på magen så den får sove i det hele tatt?? Kanskje det er best for din baby, og ikke for min? De er jo forskjelige. Du kan jo prøve å la han sovne på magen og så snu han etterpå? Har ei venninne som også har en "magesover". Han sover godt på rygge i vogen, men ikke i segen. hun har prøvd det der med å snu han etter han har sovnet, men da våkner han bare igjen etter 30 min. Så han sover på magen!:) Du kan jo prøve å ta han med til en kiropraktor for å se om hanhar noen låsninger i nakken etter fødselen? Kan jo hende det er litt smertefullt for han å ligge på ryggen? Uansett, alle babyer er forskjellige. Min baby hadde aldri fått sove på magen, så hadde jeg fått han for 25 år siden så hadde det vært meg som måtte ha lagt han motsatt av det alle anbefaler!:) Lykke til!:)

Skrevet

Er enig med KarinB. Jeg ville tatt en sjekk hos kiropraktoren. Jenta mi sov de første 2 mnd. på magen på dagtid. Hun klarte ikke å sovne på ryggen. Av andre årsaker tok vi henne med til kiropraktor, hun hadde masse låsninger. Etter at hun var friskmeldt har hun nektet å ligge å sove på magen på dagtid, så det kan ligge noe i det.

Uansett så er jo noen mageliggere. Sønnen min på 2,5 år har vært mageligger helt siden han klarte å snu seg selv. Jeg er også en mageligger, så skjønner veldig godt hvorfor noen babyer liker det : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...