Gå til innhold

Dere med baby ca 3 mnd - hvordan ser sovemønsteret ut i løpet av et døgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på ca 2,5 mnd sover fra ca 23 til 5-6-7 om morgenen, får mat og sover et par timer til. Han har to dupper inne om formiddagen på ca en time hver, og sover tre-fire timer i vogna når vi går tur. Han har en dupp rundt kl 19, og en ca kl 21.

Jeg har veldig lyst til å få han til å sovne litt tidligere. Dere som har barn på samme alder som sovner rundt 19-20, hvor mye sover de om dagen?

Skrevet

Min lille gutt på 3 måneder våkner sånn rundt 7 og skal ha mat, så sover han til rundt 10-11. Spiser litt, leker litt og sover en times tid fra 12 tiden til 1-2. Så er han våken igjen til rundt 3-4. Sover en times tid til rundt kl 17. Så er han våken til kl 19-20 så tar han seg en en times lur til. Han legger seg for natten rundt 22 tiden. Hender han sover gjennom natten da til kl 7, men som regel våkner han da en eller annen gang mellom 3-5 og skal ha mat:) Er nok ikke lenge til lillegutten min sover natta igjenom:)

Skrevet

Gutten min er 3 mnd. Han våkner ca 8.30 og får mat, stell og kos. Sover ute i vogna fra ca 10-12.30. Da er det mat osv igjen, og han er våken til ca 14, og sover da til ca 16.30/17.00 i vogna (enten på tur eller på veranda). Så er han våken i ca 1,5 time, og da legger jeg ham som regel i vognbagen på soverommet. Da sover han max 1 time. Så er det mat og kos og kveldsstell, før vi legger ham i sengen rundt kl 20.30/21.00. Han sover da en times tid, så vil han ha litt mat igjen. Da legger vi ham i sengen med en gang etterpå.... Han får mat en gang i løpet av natten. Frem til for noen uker siden la vi ham for kvelden når vi la oss. Da var det mye gråt og kaving før han sovnet. (da hadde han 2 lurer i vognbagen på kvelden i stedetfor en). Da vi begynte å legge ham for kvelden et par timer tidligere merket vi at han sovnet mye lettere, og regner med at han har vært overtrøtt fordi det ble for lite god søvn i løpet av kvelden.

Men lurer på hvordan det funker for deres små å være på besøk på kveldstid? Min lille sliter med å sove andre steder enn hjemme og i vogna, så jeg synes det er masete å farte på kvelden...

Skrevet

Jenta mi våkner rundt halv 9-10tiden,så sover hu kanskje en liten blund,før vi triller en tur i 12-13tiden,og da sover hun til 4-5-6tiden..

Så er er det kanskje en lur til,før vi leger henne for natten 21.30...

Skrevet

Lillepusen: Jeg er som regel hjemme rundt leggetid,men hvis vi ikke er det,tar jeg med nattøy og vognbagen bort,så tar jeg på henne nattdrakten borte.

Da kan hun legge eg til faste tiden borte,så lurer jeg henne i seng når vi kommer hjem.

Skrevet

Lille jenta mi er 11 uker. Vi har ikke så veldig rutiner med soving på dagen enda, men som regel er det opp rundt kl 8. Våken i 1 1/2 time før hun sover rundt 2 timer igjen. Så mat, våken 1- 1 1/2 time, lur på ca 2 timer. På ettermiddagen varierer det veldig hvor mye hun sover. Som regel bare en times tid. På kvelden legger hun seg som regel kl 19. Tar henne opp og gir henne mat når jeg legger meg i 22- 23 tiden. Sover da videre til ca 4 før hun vil ha mat, og så videre til 7-8 igjen. Er veldig heldig føler jeg :) Med storebroren tok det mye lengre tid før han la seg tidlig på kvelden, og han var MYE våken på natten. Eneste med snuppa er at hun som regel bærsjer ved det måltidet kl 4, og da blir litt våken. Men sovner som regel igjen iløpet av 1 time.

Skrevet

Min er 14 uker og legger seg mellom 19 og 20. Hvis vi tar utgangspunkt i at vi står opp kl 7(varierer), ser sovingen omtrent slik ut:

kl 8-9 (sover i stuen)

kl 11-14 (sover ute i vognen)

I tillegg sover han en gang til på ettermiddagen. Lar han aldri sove lenger enn til kl 18. Da er det mat, bading og litt mer mat før det er i seng for natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...