Gå til innhold

Dere som gir mme, hvor ofte avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gi jenta mi på 7 uker mme. Leste nettopp at man burde ha avføring hver dag om man gir mme. Jenta mi bæsjer ca annen hver dag så jeg kjenner jeg ble litt små stressa nå..

Hvordan er det med babyene til dere andre som gir mme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter seg at barn som får mme helst skal ha avføring hver dag, men her er det store forskjeller. Min datter hadde avføring annenhver dag i begynnelsen, men etterhvert har det justert seg til en og to ganger om dagen. Har du prøvd å tilsette litt malt i flaskene? Det funket ihvertfall her. Er gjerne litt prøving og feiling i starten før en finner den rette formelen. Jeg har malt i hver flaske, mens andre kun trenger malt i en flaske per døgn.

Skrevet

Jeg har litt malt i hver flaske, men mulig jeg har ltt for lite? Bruker en halv teskje pr. flaske,da lager jeg ut ifra 150ml med vann.

Skrevet

Du kan prøve å øke mengden forsiktig og se om det hjelper. Jeg har en drøy teskje i hver flaske, er den mengden som holder magen til jenta mi igang. Det eneste som skjer hvis du bruker for mye, er at barnet får veldig løs mage - men det går over når mengden reduseres igjen:) Og fra fire måneders alder kan man bruke sviskesaft/sviskeyoughurt. Har ikke prøvd den selv ennå, men vurderer det nå som vi har begynt med litt grøt, hun har blitt mye hardere i magen etter vi introduserte fast føde.

Skrevet

Ok, prøver med litt mere malt i melken og så får vi ta det der ifra:-)

tusen takk for gode tips!

Skrevet

Hver dag, ingen malt. Ofte to ganger om dagen.

Skrevet

vi begynte med malt i hver faske, ca 1 t-skje.

Etter at det stabiliserte seg kuttet vi ned til et par flasker i døgnet. Tilslutt trengte vi ikke malt lenger!

Nå han begynte med grøt fikk han litt sviskesaft de første gangene, nå trenger han ikke det mer.

Avføring 1 gang i døgnet. I begynnelsen var det litt forskjellig, før det sabiliserte seg. Husker ikke helt når det gjorde det...

Ang malt, har jeg hørt at mange kan bli avhengige av å ha denne smaken i melka...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...