Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Snuppa har vært sår lenge nå og etter å ha prøvet x-antall kremer og remedier har vi fått tøybleier...Har fått lommebleier fra bumgenious på helsestasjonen,7 stk gratis!!!Nå henger de til tørk etter vasking.Er veldig spent på hvordan dette blir..Ser jo veldig kjekke ut,fine var de også...Håper at det nå blir slutt på sårheten.... Samtidig er det godt å vite at man er miljøvennlig..
Solskinnsjenta Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Bare en liten advarsel: det kan ta litt tid før sårheten forsvinner. Noen barn reagerer på overgangen mellom papir og tøy, siden hudens naturlige fuktighet endres. Bare så du ikke blir lei og gir opp med en gang. BumGenious har veldig godt rykte på seg De er enkle å bruke (og fine å se på) og holder tett for de fleste barn. Hvis du føler at bleiene blir fulle med en gang, så kan du legge i en brettet frotteklut sammen med innlegget som følger med. Da øker du oppsugingsevnen i bleien. Husk også at det tar noen vask før innleggene suger optimalt, men det er bare å bruke bleiene, heller skifte litt oftere i begynnelsen Lykke til
Makko med to små gutter Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Så flott at du har fått bleier av kommunen! Som solskinnsjenta sier, det tar litt tid. Mini reagerte litt på fleecen første uka, men så gikk det over, og huden på rompa ble MYE bedre (han er aldri sår lenger). Bruker også mest bg bleier, de suger bra nå. Men det tar en god del vask før de suger optimalt. Hvis jeg kjøper nye bleier, vasker jeg de et par ganger (de må tørke mellom hver vask), og skifter oftere i starten. -Ikke gi opp selvom du får noen lekasjer i starten. Vi kan ta bg bleiene på natt og nå, med et lite ekstra innlegg (det store som fulgte med + et bambusinnlegg), og gutten er stortisser!
EnMamma Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Det er ikke alle barn som reagerer på overgangen bare så det er sagt Lykke til med tøybleiestart. Vil anbefale deg å ta turen innom forumet TettInntil, der er det flere hundre tøybleiebrukere. Jeg fikk mye hjelp og mange gode råd i oppstarten der inne. Kjente ingen som brukte tøybleier og da var det godt å ha noen å spørre om ting jeg lurte på. Håper jenta di snart er bra!
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Vi er i full gang med tøybleien BumGenious lommebleie V3... Super bleie.så langt ingen lekkasje bortsett fra en gang da mannen satte bleia bak-frem...er det mulig?? . Forløpig har vi bare 7 bleier så vi må bruke engangsbleier i tillegg,men i dag har jeg vært innom bleieboden og bestilt 12 pk.da har jeg 17 stk.Det burde holde.... syns det er deilig å vite at vi nå ikke produserer så mye søppel.Før var jo søppeldunken nesten alltid full av bleier,vi visste ikke riktig hvor vi skulle gjøre av all den andre søppla... Deilig å vite at jeg ikke utsetter ungen for masse kjemikalier også.. Nå håper jeg bare at entusiasmen varer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå