Gå til innhold

Kan jeg trille barnevogn rett etter ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men i bratte oppover og nedoverbakker er det jo litt tungt... og her jeg bor er det mye bakker...

Skrevet

du kan gjøre akkurat hva du vil så lenge du hører på kroppen din. min Jm sa at man skulle la være å gjøre ting en fikk vondt av, tilog med bare litt vondt utover det ubehaget man har til vanlig.... jeg hadde stort ubehag fordi mitt KS var haste, stort blodtap osv. så jeg orket ikke å gjøre mye,men jeg klarte i trille vogna inne i leiligheten og på strak vei, men orket ikke bakker i stor grad før det hadde gått ca 4 uker....

bare hør på kroppen din, og gjør det du orker:) og pass på at du ikke strekker mye på magehuden, det er auau!

Skrevet

hei, jeg hadde haste ks for 5 uker siden og har nok gjort mer enn jeg burde helt fra vi kom hjem fra sykehuset. Det er visst en regel om at du ikke skal løfte mer vekt enn babyen din, jeg har nok løftet og gjort mye mer enn det, men gjør det du føler deg pigg nok til.

Skrevet

Okay! Jeg er livredd for å ta i for mye så såret skal spekke opp igjen eller noe sånn...

Men får jo ikke gjort noe og det er så kjedelig!

Har hatt minimalt med plager og smerter etter ks, og føler at jeg begynner å få igjen litt krefter nå:) Men fortsatt enda 4 uker til jeg kan gjøre som jeg vil!

Men da skal jeg prøve meg på en trilletur i morgen:) Må bare få sambo til å bære ut vogna først... :( Gleder meg sånn til disse seks ukene er gått!!

Skrevet

Jada bare gå på trilletur du så lenge du føler deg pigg nok til det:) Men en ting jeg gjorde feil var at jeg tok på meg klær som strammet litt over såret og når jeg da gikk så gnagde det mot såret og det var au au! Så ha på deg klær som er lett og ledig og ikke kan irritere:)

Skrevet

Hei!! Velkommen etter! Går det bra med deg? (",) Ingen problem å trille, jeg hadde jo hasteks, med ingen plager etterpå, men klarte ikke gå så langt de første ukene. Første tur hadde vi når vesla var 5 dager...må gå saaakte, men ellers gikk det fint. Motbakker hadde jeg vært forsiktig med hadde jeg vært deg, jeg kjente det iallefalll ganske godt, særlig etterpå, når jeg hadde vært litt overmodig en dag. Fikk beskjed av jm om at jeg kunne "fin-gå" de første ukene.

Nå har det gått 5 uker, og det går kjempefint, løfter litt g kan gå ganske lange turer i normalt tempo, så det er ikke lenge igjen for deg heller! (",)

Skrevet

Det sies jo at man ikke skal løfte mere enn barnets vekt de første 6 ukene, og det bør man respektere (det er en grunn til det). Men og trille en vogn på slett vei er jo ikke spesielt tungt, men derimot bakker bør du avvente. En ting er smertene i såret, men en annen ting er alle hud- og muskellagene under som skal ha ro til og gro, også uten og strekkes for mye. Er vanskelig og ta det helt med ro, men prøv og følg rådet de første ukene ihvertfall :o) Lykke til!

Skrevet

Hei:) Jo, det går bra med meg. Fikk endelig ut lille prinsessa mi jeg også... nesten to uker etter ul-termin. Var omtrent like mye styr som jeg hadde ventet ang. termin, og sykehuset nektet å forholde seg til annet enn ultermin - men det gikk nå bra tilslutt:) Og vekstestimeringen var jo bare tull. "Giga-babyen" min veide 3180 gram!!

Lille frøkna ville ikke snu seg ned i bekkenet mitt, derfor ble det ks, etter en laang fødsel på forhånd... så det var jo "planlagt" da, alt gikk rolig for seg...

Nå koser vi oss masse hjemme:) Vesla er to uker i dag!

Du da? Alt bra?

Hadde jo ikke forventet meg ks i det hele tatt, hadde nesten ikke tenkt tanken at det kunne skje... synes det er utrolig kjedelig å være så handlingslammet som jeg føler meg nå. Spesielt siden jeg føler meg så sprek ellers... men men sånn er det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...