2pluss1engel Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 er så utrolig i tvil hva vi skal kjøpe til barna i år. er jo så masse gøy å få kjøpt, men jeg syns mye av lekene er noe pell... skjønner jo at alt dette dillet frister men...nytte-ting er jo litt kjipt også da... hva gir dere barna i gave?
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Vi gir leker. Jula er "til" for lek og gøy, og det er ikke noe kjekt for en liten tass med nyttige gaver. Når de blir litt eldre og skjønner verdien av praktiske/nyttige gaver og kanskje til og med ønsker seg slike gaver selv blir saken en annen. Men så lenge de er små skal de få morsome gaver til jul og bursdag fra oss. Det de trenger av nyttige ting får de allikevel. Enten som gave fra noen andre (farmor f.eks kjøper nyttige ting til småen), eller vi kjøper det selv når det trengs.
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Må presisere ... jeg blir veldig glad om andre kjøper nyttige gaver til småen. Men akkurat gaven fra mamma og pappa (altså oss) til barna synes jeg skal være noe de setter ekstra pris på og som de har glede av heller enn nytte av :-)
Lykkeligmammatiltre Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Kjøper alltid leker. Det av klær jeg har kjøpt er sånne klær jeg vet hun blir kjempeglad for, genser og nattkjole med prinsessene på, Fiffi tøfler og Belle sokker. Ellers går det i leker Nyttige ting får hun jo ellers når det trengs.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Blir vel helst litt av hvert... I år har vi kjøpt trehjulsykkel, dukke med masse stæsj, Bergans-barnehagesekk, godterier, pysjer, puslespill, maleskrin og noen bøker.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Vinterdress og rattkjelke. Trenger ny dress, og baby-akebrettet har hun for lengst vokst fra. Er vel ikke kjiipt med nytte-ting, da? Det er jo praktisk. Jeg velger å bruke penger på noe ungen trenger, også kan man jo heller legge ved en liten leke dersom man syns det blir for lite med "nytte-tingen".
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Er bare jul nr 2, men vi har kjøpt nyttige ting så langt, og jeg tror jeg kommer til å fortsette med det. Jula er en fin anledning til å koste på seg ting som trengs, men som blir litt dyrt å bare kjøpe en hvilkensomhelst dag. Det blir alltid nok leker og annet pjatt.. I år har vi kjøpt barneromsmøbler til rommet hennes. Noe som sårt trengtes både for hennes og vår del (endelig får jeg kommoden min tilbake!)
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Litt av hvert,syntes de har så mye leker at de nesten må få noe annet en bare det,dessuten blir di jo glad for det også,er jo så mye gøy de kan få,håndkler,pysj,tepper,sengetøy og lignende,med Tvfigurer som de liker,det er like stas som leker.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Her kjøper vi en leke du har ønska seg veldig, eller som vi vet kommer til å lekes masse med. Jeg kjøper og litt klær i neste str men bruker ikke masse penger på gaver. Jeg tror mer på å være sammen, ha det koslig, forventninger , god mat osv. Men, nå skal det nevnes at vi har en del familie, så gaver får de nok av. Men vi har bedt om at om de vil kjøpe leker til barna så skal det være noe av kvalitet, ikke "søppel" Ikke krigsleker eller superhelter osv. Jeg ønsker ikke sånne leker hjemme, for jeg merker gutta blir volsomme og voldlige av det (elste har lært enkelte wreslinggrep under spidermanlek i barnehagen. Det er enkelte barn i barnehagen i 4 års alderen som får se spidermanfilmer og wrestling med eldre søsken.) Familie har og fått beskjed om at vi sparer med barna for å besøke kaptein sabeltann til sommern, vi har en flaske vi putter penger på. At de kan gi penger de kan legge på den, eller sette penger inn på sparekonton dems. Vi har alt for mye leker her hjemme allerede synes jeg.. og om de får alt for masse på en gang på julaften så får de ikke glede av det uansett.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Må bare si til deg at barn kan bli glade for nyttige ting også,husker jeg fikk klær og sko,som jeg var så kry av at jeg måtte sove med dem,stedattera mi fikk hjelm til bursdagen og sykkel,hun sov med hjelmen,så det trener ikke alltid være kjedelig det som er nyttig,så syntes jeg at besteforeldre skal få lov til og kjøpe leker de også om de vil,har ønsket oss ulldress fra en oldemor og togbane fra en annen,så jeg syntes at vi kan gi litt forskjellig har avtalt hva her av dem kjøper og syntes de får så mye at vi vurdere i år som i fjord og droppe gaven,siden han også har bursdag i januar og har alt så setter vi inn 1000 kr på kontoen,som vi evt tar ut til sommere,i fjord gjorde vi det og kjøpte felles gave til han og søstra som hadde bursdag da og kjøpte trampoline. Dessuten husker de ikke alltid hvem de får gavene av det er bare og få av papiret og vente på neste gave.
moder3 Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Nå har vi ikke bestemt oss helt enda hvordan det blir, men vi lurer på å gi dem noen høns hver (haha..).. Har snakket om det en stund at vi skulle hatt det på småbruket, og ungene er ivrige etter å få begynt å plukke egg. Så det er jo om ikke annet - en spesiell gave - og ikke minst en begynnelse for dem å lære å ta ansvar. Alt annet de ønsker seg av leker og spill vet vi at allerede er pakket inn fra besteforeldre og andre, så de er absolutt ikke i nød.. Spørs bare om vi får stelt i stand hønsegarde de kommende dager da...;o)
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 18. desember 2008 #13 Skrevet 18. desember 2008 her blir det bilbane kjøpt på tilbud til 99kr...... Han har nettopp (i desember) fått buss-seng fra barnerommet.no og skipakke til nesten 2000 så han har fått nok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
♥ anonym♥ Skrevet 18. desember 2008 #14 Skrevet 18. desember 2008 her blir det en dvd (99 kr), og tegnesjablonger 79 kr. rommet flyter over av leker han ikke trenger, og jeg kjøpte dette for at han skulle få noe harde pakker da jeg vet at han får klær av de andre. ellers har vi ønsket han penger til syden billett neste år. Vi studerer så er ikke superrike og da gjør det ikke noe om han får noe så vi kan gjøre noe koselig sammen hele familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå