Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har barn i 2 års alderen som spiser mye og lite i perioder???

Her er det slik, akkurat nå er hun inne i en spise lite periode, jeg får helt fnatt!!!!

slik ser dagen hennes ut

frokost en halv brødskive litt melk

lunch en skive brød

middag, spiser ca toppn 6 munnfuller mat så er det stopp,

kveldsmat en halv skive og en yogurt.

jeg har prøvd å variere maten hennes , men det funker hvertfall ikke, her skal vi spise det som er vanlig.

MEN , hun er ikke tynn da , hun ser akkurat passe ut. vet ikke hvor lang og tung før hun skal på kontroll.

Når hun har spise mer perioder så spiser hun det 3 dobbelte av det .

Noen andre som har barn som er slik???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mm, jenta vår spiser veldig dårlig i perioder og veldig bra i perioder. Jeg har sluttet å mase og ungen vokser og er som alle andre barn. Tror ikke vi skal stresse..

klem,

Skrevet

Mi eldste var periodespiser da hun var liten. Hun kunne spise el halv brødskive på to uker osv. Hun var helt ekstremt. For så å spise masse igjen. Helsesøster tok helt av, masse utredninger og greier. Men jeg tok det til slutt helt med ro, ungen hadde det veldig bra. Og nytter ikke å presse en unge til å spise hvertfall.

Enden på visa var at hun begynte å spise kalde kokte grønnsaker. Det var det eneste hun spiste i perioden hun spiste lite. kalde kokte grønnsaker rett fra kjelen, mens hun så på barnetv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jaha, dette er de mengdene jenta vår spiser de periodene hun spiser bra!! Her om dagen hadde vi en kvart skive til frokost, en halv yoghurt til lunsj, en bit broccoli og fire biter skinke til middag og en halvt glass melk til kvelds! Hun er ikke tynn.

Skrevet

Velkommen til klubben! Vi engstet oss litt i starten (han er nettopp fylt 2) men han er aktiv,ikke tynn,fornøyd,sover bra,er i godt humør,har rutiner,har en fantastisk utvikling om dagen...en fornøyd gutt :-)

Noen ganger tror vi han er litt øm i gommene pga. tannfrembrudd (et par av jekslene har tatt lang tid å komme ut...er ennå ikke helt ute) og da innbiller vi oss at han ikke liker å tygge mat.Liker best suppe f eks.

Sitter ikke lenge ved bordet.

Spiser ca 1 skive brød til frokost samt melk og frukt.1 brødskive til lunsj.

Noen munnfuller middagsmat..kanskje han er matlei??!Har prøvd å variere,uten hell.

Ikke lett å forstå seg på nei.

Skrevet

Ja dette er faktisk ganske mye for oss. Min helsesøster sa jeg ikke skulle bekymre meg så lenge han har normal vekt, er blid, leker og han er ikke så mye syk heller. men skulle ønske han spiste litt middag, det er jo så godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...