Gå til innhold

Dere med babyer på ca 7 uker ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med babyen når dere ikke steller, spiser eller sover? Her er han helt mark når han er ferdig med å spise og har blitt stelt. Det eneste som er godkjent er å bli båret rundt, det å sitte/ligge på fanget fungerte kun til han var 2 uker. Nå kaver han så fort det blir stille rundt ham.

Er det bare jeg som har fått en urolig baby, eller er dette normal oppførsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var/er sånn. Vi har kjøpt vippestol på jysk som hun elsker å sitte i. Har også kjøpt leketeppe. hun blir fort rastløs hvis hun skal sitte på fanget mer enn 5-10 min.

Skrevet

Godt at flere har det sånn...min lille tulle sover mye,men når hun er våken syns jeg også at hun MÅ bli båret rundt og dullet med,ellers går sirenen. Så jeg vet ikke om dette er normalt jeg. Virker iallefall ikke som hun roer seg alene eller når hun ligger i ro...vil jo så gjerne ha kontakt med henne og kose uten at vi må gå rundt eller bli bysset med...

Skrevet

ja, det er jo nesten litt trist ... Blir jo litt lettet når han sovner, slik at sirenen slutter. Hadde vært mye koseligere om han kunne ligge på fanget og "pratet" med meg, istedet for å bli båret i ett kjør!

Håper det bare er en fase som går over snart ...

Skrevet

Gutten vår er sånn han også (3 mnd nå), og har vært det fra han var 2-3 uker (da sov han så mye og sovnet stort sett overalt...). Han roer seg ikke på fanget lenge av gangen.... Det han liker best er egentlig å ligge på stellebordet eller på gulvet med oss hengende over ham... Og så liker han vippestolen.... Godt å høre at flere har det sånn, for har liksom litt dårlig samvittighet for at han ikke er mer på fanget...

Skrevet

han her på 7,5 uker kan ligge stille og se på ting (uten at vi skjønner helt hva det er) og underholde seg selv. ikke så lenge av gangen da. for eksempel har den grå stikkontakten mot den hvite veggen over stellebordet tilsynelatende hypnotisk effekt :) han er egentlig veldig snill! trenger sjelden å bli båret rundt, men det er fint å ligge over skuldra innimellom :) når han skriker er det som oftest fordi han er sulten, har gjort noe i bleia eller er trøtt. men han har begynt å kreve mer oppmerksomhet :)

Skrevet

han her elsker også å ligge på stellebordet med rompa bar :) der bruker vi mye tid, for han vil nemlig helst bæsje og tisse med bleien av :P han er kjempefornøyd og "snakker" masse da. vippestolen har han nettopp begynt med, men den er allerede mer populær enn kurven. og så er han veldig fascinert av lys, spesielt julestjerna i vinduet :)

Skrevet

snuppa mi er akkurat 7 uker i dag, hun vil ikke ligger alene.... skal enten sitte/ligge i fanget el bli båret på, lurer på når de klarer å trøye seg litt alene.... har jo 2 fra før, men husker ikke hvordan de var;) setter jeg henne i vippestolen el i swinga så går sirena med en gang!

Skrevet

Minsten her er heller bedagelig av seg. Spiser, sover eller bæsjer, ellers så ligger han og gliser nesten uansett hvor jeg legger han. Trives med noe å kikke på da, uroen, lys eller et ansikt. Joda,han kan også bli urolig, men da er det som regel noe han jobber med:)

Har to fra før, førstemann var ikke like rolig og var mer en bærebaby, eller "ligge ved puppen til brystvortene til mamma faller av" baby...nr 2 var litt enklere og så kom denne gullungen da...men bank i bordet, sånt kan forandre seg over natta da...

han er 7 uker nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...