Gå til innhold

plutselig blitt så urolig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 4,5 mnd og den siste uken har han vært veldig urolig når han skal sovne, både på dagtid og til kvelden.

Han spreller med både armer og ben. Igår tok det 1,5 time før han sovnet til natten. Det har ikke vært noe problem å legge han den siste tiden før dette begynte. Noen som har liknende erfaringer?

HS tenkte kanskje det var grunnet vekst elelr tannfrembrudd.... Så det er vel bare en fase....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, sånn ble det hos oss også. Armer og ben gikk som trommestikker, og vi kunne holde på like lenge som dere. Nå er han 6 mnd og vi har ennå ikke sett noe til noen tenner, selv om vi også trodde det var det. Men, det gikk over...Nå er han lettere å legge igjen, men ikke så lett som han var de 2-3 første mnd.

Skrevet

hehe, jaja....

litt godt å høre at andre også har opplevd slikt rundt den alderen.

nei det er bare å smøre seg med tålmodighet...

Skrevet

Her har vi det også sånn. Skrev nettopp et innlegg om at jeg hadde lyst til å binde armer og ben fast i senga....hehe.

Jenta mi er også 4,5 mnd, så det er nok en fase.

De siste 2 dagene har hun også vært vanskelig å legge, hun har vært som en drøm tidligere.

Skrevet

ja det bare bekrefter det mer....

har hatt lyst til å binde armer og bein jeg også, hehe....

Skrevet

Små´n er snart 5 mnd og vi har hatt det slik dere beskriver det hver kveld siste måneden. Puh! Det er et slit. Jeg har mer eller mindre gitt opp alle gode råd, og han ammes i søvn (må noen runder med amming til før han sovner) og han sover under egen dyne i dobbeltsenga ved siden av meg. Da får vi i hvertfall sovet NOE begge to, men de armene og bena går jo som hjulvisper. Ikke rart han ikke får sove. Ser han er trøtt, men da går armene bare ennå fortere! Rart. Det er liksom ingen mellomstasjon mellom å være våken og blid, til å bli overtrøtt (fremdeles mest blid) og armer og ben blir veldig urolige.

Skrevet

Sånn er det her også! Gutten er 4,5 mnd. Jeg kjøpte en sånn sovepose, for da får han ikke sparka så mye med bena (sparka alltid av seg dyna), så i natt var han mye roligere! Kan jo være verdt et forsøk:)

Skrevet

ja vi har dyneklyper så dynen blir ikke sparket av. Men det er jo litt friere for bena... kanskje en skal prøve noe slikt.

I går roet vi max ned etter mat og før legging. Vi leste litt i en bok (noe han før ikke har synes noe særlig om) og koste så mye som han ville. han var ganske så harmonisk når jeg la han ned, og han sovnet innen 15 min uten så mye gråt. men fortsatt noe kaving. Kanskje var det bare tilfeldig også... Han var iallefall like vanskelig å legge nå til første duppen i dag morges....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...