Gå til innhold

Holde hode oppe på egenhånd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter er 3mnd gammel...Hun liker overhode ikke å ligge på magen (for å trene rygg/nakkemuskler). Og hun greier ikke å se opp da. Hun greier å holde hode oppe (en liten stund)når vi bærer henne osv.

Men jeg er redd hun ikke får trent rygg musklene godt nok til at hun kan snu seg rundt på magen osv.

Hvor gammel var deres barn når det kunne snu seg rundt? Og holde hodet selv?

Skrevet

slik tenkte jeg også.. men det kommer etterhvert!

La de ha noen kortere økter på magen slik at hun får trent, men ikke blir sur og lei.. det styrker mye!

Og det er jo en stund til hun kommer til å snu seg til magen, så innen den tid har det nok godt seg til!

Lillegutt hatet ligge på magen og lå bare med nesen i teppet, men plutselig løftet han mer på hodet!

Så det kommer nok skal du se!

Skrevet

De får også trent seg i bæretøy (sjal, mei-tai etc).

Skrevet

Hadde det samme "problemet" med min sønn, og her er det vi gjorde:

Når jeg la ham på magen holdt jeg armene hans samlet under ham for å hjelpe ham med støtte. Til og begynne med hjalp jeg også litt til med å løfte ved å trykke litt forsiktig bakover på skuldrene. Da merket vi fort forbedringer. Han ble raskt sterkere og syntes da at det ble morsommere å ligge på magen også.

Et annet tips er å legge babyen på et bord eller lignende slik at den får litt oversikt. Da kan du selv sitte foran sånn at babyen ser deg. For oss funket det i alle fall ikke og bare legge gutten på magen alene. Fremdeles ligger han bare på magen mens jeg er der og underholder ham med sang, leker osv. Han er nå 4,5 måned (men bare 3 måneder hvis man regner fra termin, da han ble født 6 uker for tidlig)

Skrevet

for å si det sånn min på 4 mnd har vært sterk i nakken siden fødselen, og greier å holde hodet god stund når han ligger på magen, så han har likt å ligge lita stund på magen fra 2mnd..MEN han har enda ikke snudd seg.

Så har vi søtrene da..de var ikke like sterk, og likte IKKE å ligge på magen så de la jeg sjeldent på magen. MEN de snudde seg fra rygg til mage da de var 3 mnd begge to..ho ene litt før. Men da med et skrekk fordi de ikke ville ligge på magen hehe..Men så kom det seg at de snudde seg fra mage til rygg når de ble sterkere i hodet.

Så jeg vet ikke jeg..mi erfaring de lærer det uansett..mine to gjorde det og før han som liker å ligge litt på magen..som enda ikke har rullet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...