Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 5 uker. Her går dagene med til amming, kos og skifting av bleier.

Og veldig lite tid til alt annet - inkludert mine måltider. Jeg har rett og slett ikke tid. Veldig lite matlyst har jeg og...

Jeg vet at dette ikke er gunstig med tanke på melkeproduksjonen, men..

Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna her er også 5 uker, og matinntaket mitt er mildt sagt ustabilt og ikke spes sunt...

Glemmer å spise, blir sjelden sulten, og kommer jeg på det er det sjelden det passer med veslefrøken sine planer... Så jeg spiser en pepperkake i ny og ne når jeg går forbi kjøkkenet, et eple her og der, en sjokolade hvis det skulle dukke opp en, og en sjelden gang hiver jeg i meg en brødskive i full fart... Drikker mye melk og vann da, det er iallefall sunt ;o) Blir sjelden middag om dagen også, for når min kjære kommer hjem fra jobb og kan avlaste litt er det tusen ting som må gjøres, særlig nå før jul (",)

Trøsten er at det som trengs hentes fra våre lagre..det er vel oss det går utover først tror jeg. Har enda litt ekstra lager etter fødselen (gikk opp noe over 20kg, gått ned igjen 16), så det er vel ingen fare enda. Melken renner i strie strømmer, så jeg stresser ikke så mye med tanken på dette med mat.. Går seg sikkert til etterhvert tenker jeg (",)

Også innbiller jeg meg at jeg hadde blitt mer sulten om det hadde vært behov for det liksom? Ikke at jeg har noe grunnlag for å uttale meg om det, men synes det virker logisk ;o)

Skrevet

Jeg har en sønn på 4 uker, og tiden går :) Men jeg får faktisk i meg ca. 3-4 måltider om dagen...(to knekkebrød etc, og alltid middag). Tar også omega3 og multivitamin, så jeg vet at jeg har de næringsstoffene jeg trenger. Føler faktisk at jeg har greid å få en rutine på ting.

Skrevet

samme problemet selv. tiden flyr og jeg glemmer å spise. min er 4 mnd da..var faktiks flinkere å få i meg mat i begynnelsen for da var jeg sulten støtt..men nå kjenner jeg ikke jeg er sulten og er i tilegg litt matlei.

Skrevet

de aller første ukene hadde jeg såvidt tid til en brødskive... men nå begynner vi å finne litt mer roen, så nå har jeg masse tid til mat...om d er så sundt er vel en aen ting...går mye i julekaker og marsipan om dagen...sånn er d med jula;)

Skrevet

jeg hadde det også sånn i starten, er litt sånn enda og men ;)

tror d går seg til....:)

Skrevet

ha klar mat i kjøleskapet som du bare kan trykke inn. Feks kokte egg holder seg jo en uke (m/skall). Var også en flittig bruker av "måltidserstattere" fra nutrilett. Greit med noe når man var på tur og plutselig innså at man ikke hadde spist på 7 timer...

Skrevet

Akk...det går endel sjokolade og pepperkaker, men mat er jeg heller dårlig på dessverre. Jeg klarer å få i meg frokost, og så går det egentlig nedoverbakke derfra. Middag har jeg endelig klart å begynne med, men jeg må si meg enig i at jeg har utrolig dårlig matlyst. Hva kommer det av, siden det tydeligvis er fler av oss. Fokus på andre ting kanskje. Hvor blir tiden av, jeg synes knapt vi rekker å skifte en bleie og synge en sang før det er mørkt ute igjen. Og alt en skal rekke å gjøre med babyen og, ligge på magen, leke med babygymmen, snakke med mamma. Vi er heldige hvis vi rekker en samtale synes jeg.

Skrevet

Samme her.... Spiser når jeg er svimmel av sult..... Eller når jeg har tid. Er så stressa at jeg prioriterer andre ting fremfor mat til meg selv... Men jeg prøver å spise så sunt jeg kan da! Spiser mye Musli med linfrø, sviskeyoghurt og Biola naturell. Det passer på tarmene (snillt mot stinga etter fødselen) og er kjapt og sunt å tilberede.

Hiver i meg en klementin og et eple i ny og ne, og en banan.

KLEM

Skrevet

Kjenner meg igjen gitt. Jeg gikk veldig fort ned i vekt etter fødselen, og det ble bare tull med mat siden junior fikk kolikk. Ikke dusja jeg og ikke åt jeg....var skikkelig fin dame der ei stund ;-P Jeg fikk sambo´n til å lage "matpakke" til meg også før han gikk på jobb. Da kunne jeg spise frokost mens jeg ammet. Passet etterhvert på å ikke amme dersom jeg ikke hadde noe mat til meg selv også med meg før jeg satte meg. Prøv å ha noe i kjøleskapet/skapet som går raskt å spise, yoghurt, frukt osv. Og la mannen lage middag når han kommer hjem. Det viktigste er vel egentlig er obs på at man må spise. Og husk at dersom mini hyler og hyler, og h*n ikke er syk e.l, så er det ikke farlig å la de hyle mens du smører deg en skive! Lykke til!

Skrevet

He he. Nå er datteren min fem måneder, og jeg klarer fremdeles ikke å få i meg mat før det svimler skikkelig...satser på at det ikke er en permanent greie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...