Gå til innhold

hvordan blir man rådgiver/seniorrådgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i mange av jobbene som kommer opp når jeg søker på sosionom så kommer disse opp.

men jeg finner ikke noe helt konkret forklaring på hvordan man blir det.

noen som aner?

Skrevet

Sånn som jeg har forstått det så får du den titteln i visse typer jobb uansett utdannelse. Du trenger utdannelse og erfaring men den kan variere veldig. F.eks mannen min...han er sosiolog og jobber som rådgiver. Kollekaene hans er både rådgivere og seniorrådgivere men ingen av dem er sosiologer. De er av yrket fysioterapeut, sykepleier, advokat, sosionom, politi og ekonom.

Skrevet

artig. seniorrådgivere tjener jo veldig bra til å jobbe i kommunen... hihi... og de stillingene jeg har sett ser offte intresange ut også.. morro med så mange muligheter

Skrevet

I staten er det ihvertfall sånn at man som nyutdannet med mastergrad begynner som førstekonsulent, også kan man søke stilling som rådgiver når man har et par års erfaring, også evt seniorrådgiver etterhvert som man samler på seg erfaring.

Skrevet

hm..de jeg har sett på har søkt etter sosionomer eller barneværnspedagoger, eller bare skrevet "høyskoleutdanning".

men nå søker jeg på "sosionom" også da når jeg titter etter stilling. kanskje det er for få med master som ønsker de jobbene?

Skrevet

Men er det et absolutt krav med høyere utdannelse for å få tittel rådgiver eller seniorrådgiver? F.eks. som en skriver om staten, at man som nyutdannet begynner som førstekonsulent og så kan man søke seg til rådgiver etterhvert. Hva om man fikk førstekonsulentjobben uten høyere utdanning (men god erfaring), er det fortsatt mulig å bli rådgiver?

Skrevet

jeg aner altså ikke, men jeg vil jo tro at man kan komme langt med erfaring også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...