Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Hvordan snakker deres 3 åringer? Stedattera mi var langt over snittet ved 2 års alderen, men hun har ikke utviklet seg så veldig mye siden det. Jeg og svigermor begynner å bli bekymret om hun hører dårlig, for vi må gjenta ting hundre ganger og selv ikke da har hun fått det med seg. Kan dra fram et eksempel, jeg har en sønn fra tidligere som heter Adrian, det blir for henne Rian. Alle de andre barna på hennes alder i barnehagen klarer det navnet. Jeg vet at dette kan høres ut som en liten ting men det er ikke bare det navnet hun strever med. En liten ting til jeg lurer på hvordan tegner deres på 3? Ups dette ble litt langt. Håper på mange svar..
Mille** Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Hun snakker helt rent, har et godt ordforråd, og ligger på 4-5 år på tras-skjemaet de bruker i barnehagen. Men unger er forskjellige da, hun har en jevngammel kompis som snakker ganske dårlig, og begge søsknene hans har vært sene med språket. Kanskje dere skulle bedt om en time på helsestasjonen, til hørselstest? Hun tegner ikke så kjempebra, hehe....men hun tegnet masse ballonger her om dagen, runde og fine. Tegner sola, men ikke mennesker, mye krussiduller enda. ;o) Hvordan tegner din da?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Jeg vet at unger er forskjellige men synes det er litt galt at hun egentlig ikke kan si sitt eget navn skikkelig når hun er litt over 3 år. Forrige gang vi var på helsestasjonen sa de hun var for liten til å ta utvidet hørselstest, så vi tenkte vi skulle prøve igjen om ikke lenge. Samboeren min (altså far til jenta) har nedsatt hørsel på det ene øret, så vi er jo litt bekymret at det er dette som plager henne også. Hun tegner ikke kan man vel si, hvis hun får en blyant i handa hamrer hun bare mot arket..blir noen streker utav det. Hi..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 unger er forskjellige. har selv tre som av og til jeg lurer på om de er stokk døve til tider. de er så utrolige fokuserte på hva de driver på med at en skulle tro de var i en lydtett boble. og de hele tiden sier hæ, når vi snakker til de. det tror jeg bare er en vane sak da tror jeg, men det med at de ikke hører kan være at nærvebanene i kroppen holder på å utvikle seg slik at det krever mye det de holder på med og at det du sier ikke er så viktig at konsentrasjonen kan avbrytes. ikke godt å si. anngående tegning så tegner 3 åringen min mye, elsker å tegne. mens 4 åringen min ikke tegner nesten noe. vil ikke tegne og det er greit, så 3 åringen tegner mye sterkere og klarere enn 4 åringen min. språket er mangfoldig, men det er utydelig til tider. da ber vi h*n se på oss når vi snakker sammen og snakke sakte og tydelig slik at vi skjønner hva h*n sier. 4 åringen har flytende språk og er god på å rette seg selv hvis endinger og ord er feil i setningen h*n sier. så de er utrolige forskjellige... er du usikker så ta kontakt med helsestasjonen og be om en utvidet test siden du tror det er til plage for barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Hadde det bare vært at hun sa hæ hele tiden hadde det ikke vært noe problem;) Jeg tok jo bare opp et eksempel når jeg startet tråden, det er mye mer jeg reagerer på. Jeg har jo jobbet i barnehage tidligere å vet at unger er vidt forskjellige, men syns jenta begynner å falle litt under snittet. Tror jenta begynner å bli litt frustrert for hun ikke kan gjøre seg forstått, for hun snakker mindre å mindre. Tenker jeg skal ta en liten test på henne selv etter jul om hun hører på det venstre øret om jeg hvisker sånn at hun skal høre det. Har sett en bitteliten antydning til at hun vender det høyre øret til når vi snakker. Tusen takk for svar. Hi..
*Little Miss Sunshine* Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Han er akkurat 3 og snakker saann halvrent, er en del ord han uttaler feil, han er akkurat begynt aa bruke min, din, jeg, du ovs. isteden for aa si navnet paa seg selv aa andre, han sier navnet sitt feil ogsaa, men det er fordi den feile uttale er blitt til ett kosenavn. Han snakker mye hele tiden hjemme, men er noe mer stille i barnehagen, og han kan si alt han vil, selvom det ikke alltid er 100% korrekt. (Vi snakker forresten 2 spraak hjemme, og det foerste 1.5 aar av hans liv bodde vi i et engelskspraaklig land, saa da var det 3 spraak aa forholde seg til, han kan stadig litt engelsk og synes det er goey aa spoerre hva ting hetter paa engelsk) Han tegner mye, men mest krusseduller, han kan tegne en bil av to sirkler og noen streker eller et ansikt av en sirkel med masse prikker i. Men man maa vite hva det er for aa se det
2Lu Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 min sønn har munndiarè snakker og snakker, men for å si det slik det kom først etter han fikk fjernet falskmandlene. Tegner og maler mennesker og fisk og kjempefine soler med masse stråler som ligner mest en brennmanet eller i den duren... Tror ikke det er noe som er mer unormalt enn noe annet når det gjelder barn i 3 års alderen. Alt kommer til sin tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå