Gjest Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 heisan! jeg har en sønn på 2 år som våkner hver natt fordi han vil sove med meg. når han kommer synes jeg det er kjempekos for han er så kosen. men problemet er jo at han ødelegger sin egen og min søvn. han sovner av og til med en gang, men som regel kan han ligge våken opp til to timer. da kan jeg få en skalle, en fot og en hånd i ansiktet slik at han holder meg våken. da han lå i sprinkelsenga var jeg streng og da fikk han ikke komme opp til meg før etter klokka 6 da vi uansett skulle opp om ikke lenge. men nå kommer han seg jo ut av senga si selv, og det gjerne rundt klokka tolv... trenger virkelig noen tips om hvordan jeg kan få han til å sove hele natta. når han er til pappen sin, eller sover hos mormoren sover han hele natta, og kommer ikke før om morgenen. derfor tror jeg han kun våkner fordi han synes det er godt å sove med meg, og det skjønner jeg så veldig godt, men er jo ikke bra at han får ødelagt nattesøvnen sin pga dette.. TIPS pleeeease=)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Hei, hva med å ha en egen madrass på gulvet ved siden av sengen din? Gikk bra for oss, men måtte gjøre det helt klart at vår seng ikke var et alternativ..de snur og vender på seg en hel del disse små, gikk veldig ut over nattesøvnen min å sove m minsten.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Vi har brukt ett par netter på å være knall harde. La ungen i egen seng, ga beskjed om at det er natt og at nå skal alle sove i hver sine senger. Brukte et par netter med hyl og skrik på det, men det funket. Utfordringen er å ikke ta de opp i stor senga når de våkner litt tidlig på helg. der sliter vi, for tar vi ham oppi vår seng så sover han kanskje til havl åtte i stedet for halv sju, men vi kan jo ikke forvente at han skal skjønne forskjell på helg og hverdag.
<3 Jentemafian <3 Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Heia Ninos og tk huff å huff dette forstår jeg er slitsomt å ikke lett når det faktisk er koselig og de ligger helt inntil og skal kose, men over en lengre periode så går ikke dette og da må man bare være hard Tror du bare får være hard og si at nå er det natta vise han tilbake til sengen sin. Dette må du selvfølgelig gjøre gjentatte ganger og det kan jo bli slitsomt etter en stund, men da kan du få i en madrass og legge deg på rommet hans når han begynner hvis det andre ikke fungerer over en liten stund. Lule sover hele natten men våkner kl 5 og skal oppi vår seng og da er det ikke så mye søvn etter det ridspungtet. Innimellom kunne jeg tenkt meg å ha tilbake sprinkelsengen for da kom hun seg ingen plass men de blir større og får mere vilje her i livet og da må vi vel bare prøve oss frem og forklare hvordan ting er og være 'TÅLMODIG. Gi meg beskjed hvordan det går da Ninos God jul til dere
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Hei, vår gutt vil også inn til oss om natten. Men her en kveld snakket jeg med han i senga hans når han skulle legge seg..vi ligger å snakker litt om det vi har gjort den dagen å hva som skal skje i morgen..så sa jeg, viss du er flink å stor gutt å sover hele natten i din seng så skal vi lage pepperkakehus imorgen...han sov hele natten i sin egen seng..etter dette har han ikke våknet mange gangene...2 kanskje;) Å hver kveld så sier jeg at han må være flink gutt å sove hele natten i sin seng og at vi snakkes imorgen..på morgenen så roper han MAMMA!!! Jeg henter han og tar han inn i min seng, men tar da på lyset å jeg skryter over hvor flink han er til å sove i sin egen seng..å han er veldig enig=)) Kan jo være jeg bare er heldig eller at det bare kommer til å være slik en periode, men du får prøve;) Lykke til=)
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 tusen takk for mange gode svar:) har holdt på i tre netter nå=) de to første nettene sov jeg på madrass på rommet hans. dette gikk fint og jeg sa til han da han våkna på natta at han måtte sove i sin egen seng selv om mamma lå ved siden av han. den andre natta våknet han ikke før vi skulle stå opp. den tredje natta la jeg meg på mitt eget rom. da kom han tuslende rundt klokka tre. da var jeg så trøtt så jeg tok han med på hans rom og la meg sammen med han i senga hans. da sovna han med engang og jeg gikk tilbake i min egen seng da jeg våkna kvart over sju. tanken var at i natt skal jeg sette meg i døråpningen slik at han ser meg, men at han må holde seg i senga si til han sovner. så spent på hvordan d går. er jo så fælt når de roper og gråter "kose senga mamma". som å stikke en kniv i hjerte. men, d er nok til ddet beste for alle parter når d går utover nattesøvnen. god jul alle sammen, og igjen takk for fine tips:)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Ja, er enig i at det gjør vondt å høre..er jo så søte, vil jo bare springe inn å kysse på de når de roper sånt;) Men det er nok det beste ja, at de sover godt i sine egner senger..for da blir mammen og pappen også bedre uthvilt:) Lykke til videre! Å god jul=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå