Gå til innhold

Startet det med menssmerter hos noen av dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette kan nok være starten på fødsel ja.

Jeg fikk menssmerter i mage/rygg i uke 23, ringte føden og ble lagt rett inn. De fikk stoppet riene med riehemmende drypp, men det kunne ha endt med fødsel. Når du har kommet så langt som du har prøver de jo ikke å stanse fødselen lenger, så jeg ville ringt føden og hørt hvis det ikke går over.

Nå må du ikke bli skremt, altså. Men jeg skriver dette likevel. Hvis du har konstante smerter og i tillegg begynner å blø, må du kontakte sykehuset med det samme. Ikke vent og se. Jeg hadde svake, svake menssmerter. Tenkte ikke noe over det, for det var ikke vondt i det hele tatt. Men plutselig begynte jeg å blø. Magen ble hard å kjenne på fra utsiden. Jeg ble fraktet til sykehuset med ambulanse etter bare 10 minutter, der de fant ut at jeg hadde total placentaløsning. Babyen ble tatt med hastekeisersnitt som tok 4 (!) minutter. Da var det 15 minutter siden vi ankom sykehuset. De fortalte oss at dersom vi hadde kommet 30 minutter senere, så hadde det vært for sent. Jeg ble helt sjokkert, for jeg hadde aldri hørt om placentaløsning, og smertene jeg hadde var så svake at jeg aldri ville drømt om at noe så alvorlig var i gjære. Nå var blødningen så stor at jeg ikke var i tvil om at noe var skikkelig galt, da jeg så det, da. Dette var i uke 35. Jeg ble fortalt at konstante smerter, altså ikke smerter som kommer og går, men som bare "er der", kunne være et dårlig tegn og i forbindelse med blødning skal det tas veldig på alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...