Gjest Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Bare lurer hva dere har hørt eller tenker om det.. Var på helsestasjonen i dag og helsesøster sa at tv er fy-fy og at barnet vårt er aaaalt for ungt for barne-tv.. Han er 10 mnd. Han ser svært lite på tv, men et par ganger i uka, hvis det passer seg sånn, ser han litt på Drømmehagen fra halv seks... Han ser ikke hele programmet, men kanskje et kvarter og han roer seg helt til det og det virker som han liker det..... Er det galt av meg? Ville jo selvsagt ikke plassert han foran tv i hans alder over lengre tid, men noen minutter i uka kan da vel ikke skade - eller?
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Her har lillegutt sett på barnetv siden han var en neve stor..:-) Han elsker drømmehagen. (han er 9,5 mnd nå). Han har også to halvsøstre som er glad i tv, så kan ikke unngå at han også ser litt innimellom. Men det er jo av fri vilje, han sitter ikke passivt å kikker, men leker mens han kikker opp innimellom hvis det kommer noe fin musikk (da danser han). Men drømmehagen ser han på altså, ellers ikke så interessert.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Jenta vår ser ikke på barnetv. Men elsker musikk kanaler. Moderat titting syns jeg skal gå ann.
Mari80 Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Hvorfor er tv "fy-fy" i følge din helsesøster? TVen står da på innimellom her og jeg skjønner ikke helt hva problemet med det er. Jenta leker jo på gulvet og sitter ikke passivt og ser på.
polarn & pyrene Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Her hender det att lillemann på nå 7 mnd ser litt på drømmehagen når storesøster ser på det. Han roer seg ned med det og som jeg pleier å si: Alt med måte.
Mitzy Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Helsesøstra mi sa: Alt med måte. Det er jo begrenset hvor mye de ser på da. Jenta mi kikker opp på tv``n litt og fortsetter og leke på gulvet bortsett fra da drømmehagen begynner da og fantorangen. Da smiler hun med hele fjeset. Men har hørt at andre sier det er fy fy og mener jeg er gal som utsetter barnet for tv. Men gjør hva jeg føler er greit så får jo andre også gjøre som de vil:)
*En rosa og en blå* Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Jeg slår av tv'en om snuppa sitter foran, for hun blir fort ganske paralysert... ;-P Men det de sier er vel at babyene kan bli overstimulert av tv'en.
Sunniva78 har to små Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Her er det Barne-tv til kveldsgrøten:-) Han koser seg, og kan ikke se at litt titting skal være noe problem...
*LilleTroll + spira Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Jenta mmi digger og fantorangen og drømmehagen, hun er 7 mnd. Tror ikke det gjør så veldig farlig om de små ser litt tv, men alt med måte. Synes ikke man skal bruke tv til barnevakt..men å få se litt kan neppe skade. Så forresten en dokumentar der det ble hevdet at det var bra for barna å se på tv bl.a pga språkutvikling, og det sosiale når de blir litt større. Mange av lekene de små interesserer seg for er basert på tv figurer. Det var smart å la de små få titte litt slik at de ikke skulle falle helt utenfor i barnehagen og på skolen når "alle" andre kanskje pratet og lekte med typiske tv-ting. Vi har aldri vært noen tvslaver, men liker å få med oss gode filmer / dokumentarer osv. Kommer ikke til å endre på det selv om snuppa er født. Er mye ute ellers, så blir nok en fin balanse som fungerer for oss
Mamma til to tette Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Her er babyen vår på 4 mnd allerede tv-slave ,-) Men det blir jo lett sånt når de har eldre søsken, storebror oppdaget ikke tv før han var 1 1/2 år. Men nå koser jo han seg med drømmehagen og da ligger hun ved siden av og digger hopsydeisy ,-) Men alt med måte, vi ser drømmehagen hele familien, snakker om hva som skjer, danser figurenes danser (naboer får litt av et show) og koser oss så kan ikke se noe galt i det.
UpsyDaisy Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Her ser gutten vår på Drømmehagen hver kveld hvis vi er hjemme. Han elsker det så storkoser seg. Utenom det er det heller lite. Han er 10 mnd og har sett på det et par mnd kanskje.
tonemor81 Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Hmm, her står TV-en på så og si hele dagen fordi det er selskap for mor Men han sitter så og si aldri foran TV-en og ser på. Han ligger og leker på matta bortenfor. Kanskje jeg burde bli flinkere til å skru av TV-en p ådagen så han ikke blir så vant til den støyen da. Jaja ...
Silje69 Skrevet 19. desember 2008 #13 Skrevet 19. desember 2008 Min jente på 6 mnd startet nettopp å se på drømmehagen og elsker det. Har ikke hørt noe om at dette skal være skadelig. Dersom de blir oversimulert vil en kanskje merke det. Og som flere skriver, alt med måte. Tror ikke det å gå ute i f. eks støyende trafikk er noe bedre eller å gå rundt på et kjøpesenter med masse mennesker og støy. TV er ikke bare negativt. Jeg tror man kan lære mye av det også og at det er viktig. Men det er for mye TV titting som slett ikke er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå