Gå til innhold

ammer litt fortsatt....gravid igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

vi har en nydelig liten gutt på 15 mnd som jeg fortsatt ammer litt morgen og kveld.

nå viser det seg at jeg er gravid igjen...og kjempe glad for det:):):)

men må jeg slutte å amme pga. ny graviditet? mener på jeg har hørt noe om det en gang og evnt. hvorfor...

lille gullet er såååå glad i puppen og tenkte å fortsette en liten mnd til, men nå ble jeg veldig usikker her

Skrevet

Jeg ble gravid med nummer to etter 6 måneder, og fikk beskjed om at jeg bare kunne amme. En annen ting var jo at jeg tror melkin smakte anderledes, så ammingen stoppet seg kjapt av seg selv :-)

Skrevet

Du trenger ikke å slutte amme. Det du må tenke på er å slutte i god tid før neste mann kommer ut fra magen ( tenker på sjalusi ).....hvis du ikke vil amme to stykk da:)

Gratulerer med baby i magen:)

Skrevet

takk for det:) blir en kjempe spennende tid!!!

he, he ja d hadde tatt seg ut...ammet en stor og en liten i hver sin pupp...thi, hiiii må le litt her:)

Skrevet

det er litt omdiskutert akkurat det her, for disse ammehormonene kan gi sammentrekkninger i livmora, så jeg ville nok ha slutta og heller gitt gutten din litt mme på flaske istedenfor, men det er da meg, da! veit at gro nylander synes det er greit å amme mens man er gravid (og ikke får mye kynnere av det) og hun synes faktisk sånn dobbelamming er greit også, så fremt det er den nyfødte som får mat først pluss all råmelk!

Skrevet

huff, hvor er folkeskikken min blitt av, da!! glemte helt å gratulere deg!!

gratulerer så mye med baby i magen!! :)

Skrevet

Snuppa er snart 14 mnd og jeg ble gravid da hun var 7 mnd. Plutselig ville hun ikke ha pupp lenger og jeg presset henne til pupp i flere dager og til slutt tok hun det og jeg oppdaget at jeg var gravid. Melken smakte annerledes så hun ikke ville ha pupp men da hun var 10 mnd sluttet jeg med amming. Det fordi jeg fikk vondt i magen hver gang hun ammet, livmor trekker seg ved stimuleirng av brystvårtene. Gynekologen sa at jeg måtte slutte på dagen da jeg hadde stor fare for abort men det gikk greit og det var ikke noe problem med ammeslutt.

Så lenge du ikke plages med magesmerter så kan du amme til du er i uke 30 etter det bør du slutte, både for din egen del og at ungen ikke skal ha pupp når nr 2 kommer.

Skrevet

Hvorfor er folk så negatvie til tandemamming? Det er ikke noe problem å amme stort og lite barn!

Har ikke erfaring selv, siden jeg "kun" har tvillinger, men min venninne ammer både 2-åringen og gutten på 6 mnd. Sjalusi har ikke vært noe problem i forhold til puppen. Tvert imot har det vært godt for storebror å kunne få litt pupp når lillebror er ferdig, så blir det litt mammakos på ham også! 2-åringen får kun kveldspupp nå da.

Hun opplevde av jordmor og helsesøster bare var positive til amming i graviditeten og tandemamming.

Så lenge det er greit for mammaen så er det meste greit!

Skrevet

Gratulerer med ny graviditet!!

Eg amma storebror til eg var omtrent 20 veker på veg med lillesøster, og det var ingen problem med det. Lege/jordmor hadde ingen ting negativt å seie, og eg spurte direkte om det var bedre for fosteret om eg slutta å amme.

I nokre tilfeller sluttar eldste av seg sjølv pga endra smak på melka, hos oss blei det slutt etter ein periode med ekstrem kvalme/oppkast der eg gjekk ned mykje i vekt på kort tid. Det var då ikkje så mykje å hente i puppen lengre.

Blir nesten same aldersforskjell på dine som på mine, eldste var 16 mnd då eg blei gravid igjen :o)

Lykke til i svangerskapet!

Skrevet

jeg ble gavid dsa lille var 8 måneder. jeg ammet til han var nesten 1 år, og da anbefalte helsesøster å stoppe så han fikk vent seg til det før nestemann skulle ha puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...