Gå til innhold

Apocillin mot bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble dårlig natt til søndag med skikkelig vondt i halsen. Fikk derfor time hos lege på mandag hvor han sa det var et virus. Jeg fikk med meg en resept på Apocillin som jeg kunne ta dersom jeg ikke ble bedre. Jeg har hjertesykdom så han ville ikke at jeg skulle gå med ting i kroppen for lenge.

Halsen er forsåvidt blitt mye bedre. Men jeg hoster som en galning. Formen er blitt dårligere og jeg lurer på om det er gått over til å bli en bihulebetennelse. Jeg har skikkelig trykk under øynene og det verker både i ørene og ned i tennene. Kjennes ut som jeg har tannverk. Dersom jeg bøyer hodet føles det som det skal eksplodere!

Ringte legen for å høre om jeg kunne bruke samme resept mot evt bihulebetennelse eller hva det nå er. Der er det selvfølgelig stengt i dag og ingen vikarleger er oppgitt.

Noen som har fått denne medisinen for dette tidligere? Vurderer å begynne med den frem til i morgen og ringe legen igjen da. Føler meg ganske elendig. Kanskje det kunne hjelpe...

Skrevet

Apocillin brukes iflg felleskatalogen mot bihulebetennelse, men er det virus så nytter det ikke. Har du feber, gul-grønt snørr? Hvis du er usikker så kan du kanskje ringe legevakta?

God bedring. :o)

Skrevet

Kan du ikke ringe på legevakten og spørre, for sikkerhets skyld? Men bihulebetennelse skyldes jo bakterie da, og man pleier få antibiotika mot det. Og nå har du jo ikke blitt bedre, det var vel da legen sa du skulle ta det du har fått. Jeg hadde nok begynt på kuren. Hvis det kjennes ut som bihulebetennelse burde du også dra på apoteket og kjøpe deg et nesehorn og begynne å skylle straks. God bedring. :)

Skrevet

Apocillin brukes til de fleste typer av øvre luftveis infeksjoner som f-eks hals-, øre- og bihulebet. Det kan også brukes til bronkitt og lungebetennelse. Doseringen varier litt. Jeg syns du skal ta kontakt med legevakten eller fastlegen imorgen og høre hva du skal gjøre.

Skrevet

Legevakta åpner ikke før kl 16, så det var derfor jeg tenkte å bare høre her hva slags erfaringer dere har.

Tror konklusjonen blir at jeg begynner med de nå også ringer jeg legevakta etterpå.

Skrevet

jeg går på apocellin nå, mot bihulebetennelse.

Skrevet

Apocillin bruker å være førstevalget når jeg har bihulebetennelse. Men det er en møkkamedisin som aldri funker og så blir det amoxicillin etterpå, men bihulene mine er abnormale - så du kan sikkert satse på noe effekt.

Antibiotika er forresten generelt lite effektivt mot bihulebetennelser.

God bedring.

Skrevet

Synes faktisk det værste trykket forsvant etter en tablett. Følte meg helt sprengt i stad.

Skrevet

Apocillin blir brukt mot bihulebetennelse ja.. Men ville uansett ringt legevakten før du starter på en full kur..

Bihulebetennelse er jo noe som også de prøver lengst mulig og ikke behandle.. Men om man behandler det er apocillin noe som ofte blir skrevet ut..

Skrevet

Det er forresten også forferdelig dumt og starte på en kur som du kanskje må avbryte eller ikke kan/skal ta ferdig.. Fordi du da mye lettere kan bli resistent..

Skrevet

Nå fikk jeg jo denne medisinen av legen på mandag med instruks om å ta den dersom jeg ikke var bedre i løpet av et døgn. Spesielt med tanke på hjertet. Er redd for å gå med det i kroppen for lenge. Har nå allerede tatt en tablett også.

Men takk for alle råd:)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ja, bare å starte kuren. 4-6 kapsler om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...