Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Har en nevø som har hatt svekket allmenntilstand over tid - mye feber (foreldrene har satt det i sammenheng med tenner - men får ungene virkelig feber når de får tenner? Ikke mine...), dårlig appetitt, surkler i brystet (ikke tett nese og snørr), gråter mye, dårlig søvn. Har vært hjemme fra barnehagen 1 uke, mye syk i høst. Høres ut som et virus? Prøver komme på navnet på et virus som var mye omtalt i media en stund - et som rammet små barn spesielt hardt. Tips mottas med takk!!!
Fridis Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Dette er vanskelig å svare på når man ikke ser barnet... det kan vare så mye. Det kan selvfølgelig være tenner. Noen barn får feber da. Min fikk det når hun fikk de store bakerst i munnen, ca 1 år. Dårlig mat lyst og vanskelig for å sove også. Det kan jo også være noe så alvorlig som et RS virus, med tanke på surklingen i brystet. (vet ikke om det var det du tenkte på?) Eller noen annen form for hals/luftviesbetennelse. (Virus eller bakteriell) Hvis dem ikke oppsøkt legen sin bør de kanskje gjøre det for å være sikker, han hører jo om det er bilyder på lungene.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Ang feber og tenner, så har det blitt meg fortalt at det heller er i motsatt rekkefølge at feber og tannfrembrudd forekommer. Altså tenner kommer som følge av feber, fordi tannkjøttet er mykerel/bløtere når vi har feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå