Gå til innhold

noen her som har hatt hjerteinfarkt?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt intense brystsmerter, kjennes ut som en jernstang som spidder meg, midt mellom puppene og tvers gjennom overkroppen, bare at den (jernstangen) trykkes inn i kroppen både bak (på ryggen) og fremme. Merkelige, veldig ubehagelige, og ubeskrivelige(ubeskrivelige som i vanskelig å beskrive) smerter ned over armene (begge armene) og opp i halsen (som en pil opp mot hodet-inni halsen på en måte) smertene kommer, og øker i intensitet, og blir uutholdelige som når man har vonde rier, når smertene topper seg sitter jeg bare og kniper øynene igjen, puster korte pust, for det gjør vondt å puste (tør liksom ikke puste- klarer ikke puste) og føler "lindring" ved å presse en knyttneve HARDT mot midten på brystet. Kjenner også at smerten stråler ut i lungene på et vis.

Dette kommer som "anfall" enkelte kvelder, og da er det som smertene kommer i bølger (som rier) bare at jeg blir aldri helt smertefri mellom "riene" Når det topper seg kan jeg ikke snakke eller noe, bare konsentrere meg om smertene, de kan vare lenge,

Hatt et nytt "anfall" i kveld, og når jeg har det, er det så ille at jeg vurdere å ringe 113. Men når det gir seg glemmer jeg jo det helt, men skal ringe legekontoret i morgen tidlig, for nå er jeg jo gravid også, tar ingen sjanser mer.

Det er bare så skummelt, for jeg har jo googlet i kveld, tenkte det kunne være gallestein eller noe, men til min store forferdelse har jeg mange symptomer på hjerteinfarkt eller atakk (forløper til infarkt) !!!

jeg er bare 26 år, gravid med nr tre, men har jo forstått at det ikke bare er gamle som kan få infarkt. Skal vertfall til lege i morgen tidlig. Har fremdeles såpass vondt at jeg ikke får sove, men nå har det roet seg. Når det står på føles smertene absolutt helt uutholdelige (som de siste riene i åpningsfasen ved fødsel omtrendt)

hjelp :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139301945-noen-her-som-har-hatt-hjerteinfarkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være gallestein. Det er utrolig vondt.

Hjerteinfarkt er det neppe. Da har du vondt i hele venstre armen også helt ned til fingertuppene... veeeldig vondt. Samt armen sovner på en måte. Du får også tykke føtter og føler deg nummen. Det er symptomer på hjerteinfarkt.

Har du hatt hjerteinfarkt anonym 0739?

Om du ikke har hatt er det livsfarlig å sitte her å synse! Et infarkt opptrer i alle fasonger og ingen er like.

HI.

Ta en tur til legen slik at du får ekspertisens svar på problemene dine, de hjelper deg.

Lykke til

Hei Dronningen.

Ja jeg har hatt 3 hjerteinnfarkt. Får man først 1 så er man risiko for å få flere.

Dette er ikke synsing men korrekt som jeg skriver. Man får de symptomene. Uansett så kan det være angstanfall HI sliter med.

Jeg har mistet 2 barn(foster) pga hjerteinnfarktene mens jeg var gravid så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg er 35 år og røyker ikke, drikker ikke. Men de sier det kan være arvelig.

Men gå og besøk en lege uansett ja, for om det er gallestein eller angst anfall så er ikke dette bra.

Hjerteinfarkt gir ulike symptomer hos person til person.. Det er litt farlig å si at det er ikke infarkt fordi du ikke hadde de symptomene. Jeg har ikke hatt infarkt men hjertesvikt, og jeg hadde ikke et eneste symptom som var "vanlig". Derfor ble det nesten for sent.

Det HI plages av kan være så lite alvorlig som overhodet mulig, det kan være gallestein, det kan være psykisk, men jeg ville dratt til legevakten og krevd en grundig sjekk.

Annonse

OI..

Nå ble jeg litt redd. Leste egentlig denne tråden bare av nysjerrighet, men plages jo selv av noe "hjertegreier"...

Jeg føler ofte at hjertet "stopper" og starter igjen med dobbelt slag. Det er meget ubehagelig. Det kjennes som hjertet kommer "ut av" brystet... Jeg svetter veldig. .Dette opptrår særlig mye ved stress eller hvis jeg har drukket alkohol dagen før..

Ellers nå og da uten forvarsel men ca 1 gang pr 2 uke,,,¨

'Noen med det samme?

Jeg kan berolige deg med at dette er et vanlig fenomen blant unge jenter, spesielt hvis du er gravid. Er ikke farlig så lenge du ikke får andre symptomer som at du besvimer, får sterke brystsmerter, "strålende" smerter osv.

Høres ut som anfallene dine er kroppens reaksjon på stress..

Bra du kopntaktet legen iallefall!

Hadde selv slike symtomer en gang.. Var så ille at jeg ikke kom meg over stuegulvet engang.. Fikk nesten ikke puste, smertene var skikkelig ille, og det kjentes nesten ut som at brystet skulle eksplodere.. Hadde også smerter nedover hele venstre arm og oppåver halsen..

Men hos meg var det faktisk betennelse i skuldra, hehe... Ble kjempeoverraska.. Hadde jo ikkke vondt der liksom, hehe...

Masse god bedring til deg, og riktig god jul :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...