Gå til innhold

Dere som spiser poteter til kalkun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Det er jo mye bedre med ris? Og dessuten poteter og waldorf? Blir ikke det veldig rart?

Fortsetter under...

Skrevet

hvorfor er waldorf og poteter rart?

Vi har poteter men ikke waldorf .

Skrevet

Vi har helstekt kalkun med bacon/sopp stuffing og hjemmelaget fløtesaus. Har selvfølgelig poteter til, det passer best synes jeg da. Har også rosenkål til. Gleder meg veldig til den middagen...!!!!!

Waldorf til kalkun på nyttårsaften??? kald kalkun da?

Skrevet

Overhodet ikke rart, men veldig godt. Ris liker jeg best med asiatisk/indisk mat, ikke kalkun.

Skrevet

Ris?? Det har jeg ikke hørt om før.

Kokte poteter ed all slags tilbehør.

Skrevet

nei, varm, med fløtesaus og ris. Og hjemmelaget waldorf seff. De man får kjøpt er bare majones.

Annonse

Skrevet

Kokte mandelpoteter er kjempegodt til kalkun:-)

Og ja waldorf ved siden av. Er jo ikke poteter i den da...

Ris til kalkun er kjipern.. Litt sånn tv-middag følelse..hehe:-D

Hvorfor er det rart med potet?

Skrevet

Kommer jo an på hvordan en lager kalkunen. Til kalkunfilet så fungerer jo alt. Til helstekt usa style bruker vi stappe, gjerne med søtpotet i. Ris er helt greit.

Skrevet

Sikkert fordi poteter er noe av det kjipeste jeg vet, og i grunn så er det til nød vomfyll.

Skrevet

poteter er det kjipeste jeg vet om også, men til fløtesaus og kalkun er det perfekt!! hehe. spiser nesten aldri poteter ellers. hehe.

spiser du ris til ribba også? ;p

Skrevet

vi bruker ha ris, poteter og pommes frites/noisettes til kalkunen, med saus og diverse.. :P godt alt sammen..! ;)

Skrevet

Vi bruker ha potet, gulerøtter, hjemmelaget waldorf og saus til..

Men er også veldig godt med hjemmelaget potetmos til..

Ris har jeg aldri spist til kalkun, enda så glad jeg er i ris :P

Skrevet

hmm va var det vi hadde i fjor da?? var mandelpotet og grønnsaker og saus det var det..da hadde vi masse folk da og potet er litt "finere" syns jeg..:særlig mandelpotet som vi bare har til jul:Pi år blir vi jeg og mannen og lillegutt og da skal vi ha kalkunfile istedet. kansje vi har ris da:)

Annonse

Skrevet

Nei, til hel kalkun bruker vi poteter, gulrøtter, rosenkål, kålrotstappe og fløtesaus. Også pleier vi å ha brokkoli til også, for det er suppa så glad i.

Skrevet

Hvorfor? Fordi det er best med poteter såklart.

Ris hører jo ikke akkurat sammen med så god mat som kalkun da;o)

Skrevet

Vi pleier å ha hjemmelaget potetmos til kalkun, og ingen waldorfsalat.

Om vi spiser kalkun ellers i året (type kalkunfilet) kan vi gjerne ha ris til.

Skrevet

Ris er kjipt synes eg. Kan spise basmati ris innimellom, eller steikt ris, men generelt er ris smaklaust. Waldorfen er også litt oppskrytt.

Kalkun skal ha potet, evt potetmos, sjysaus, rosenkål og babygulerøtter.

Skrevet

Må ha hjemmelaget potetstappe med hvitløk, dødsgodt! Ris synes jeg blir litt kjedelig

Skrevet

Vi spiser kalkun med mandelpoteter, stuffing, rosenkål og sjysaus eller fløtesaus :-) Mmmmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...