Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt voksipose nå, og er derfor usikker på hvor mye klær jeg skal ha på minsten når det er mellom -5 og -10 grader ute? Hva har dere på de små når de ligger i voksiposen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Mulig det kommer an på hvilken voksipose du har.. Jeg har den gamle orginalen. Er veldig fornøyd!!!

Gutten min ligger ute i den- og har til nå fått prøvd den ned til -12.

Han har ull "finnlandshette", ullbody og ullstrømbebukse, samt ullsokker. Tar en tykkere genser, eller strikkejakke utenpå. Da har han vært god og varm når jeg tar han inn etter han har sovet ute :)

Kommer nok også litt på hvor vogna står... Om du er ute der hvor det kan være surt og vind kan det helt sikkert være annerledes. Men dette er iallefall passe for min gutt når han sover ute- under tak, og i ly for vind.

Men nå er han ganske varm av seg da- så det kommer nok litt an på ungen også.

Prøv deg litt frem på hva som passer din best.

Min erfaring er at det er varmt og godt iposen. I begynnelsen kledde jeg han nok litt for godt- da var han helt svett da jeg tok han opp...

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har voksi Urban. Når det har vært så kaldt har jeg hatt på en tynn ullbody, tynn strikkejakke, ullstrømpis og kosebukser over. Ekstra sokker, votter (siden hun helst stikker hendene ut av posen) og lue med skjerf. Det virker som om tempraturen stemmer. Jeg har dunjakke selv som er ca like tykk som posen, så jeg pleier å kjenne etter hvor kaldt jeg har det og så gi henne litt mer klær enn meg under siden hun ikke beveger på seg så mye som meg som triller.

Skrevet

Snuppa mi er så varm at hadde jeg tatt på henne alt det de over her forteller om hadde hun fått raseriutbrudd bare hun ble lagt i posen. Bruker den kun når det er mange minus ute, og sist hadde hun på se ullbody, ullsokker, ullskjerf og ullue. Ikke noe strømpis. Og da er hun nesten svett når jeg tar henne opp. Bruker ull etter tips fra ei som jobber i barnehage. Da blir hun jo hvertfall ikke kald om hun blir svett.

Har også måttet knyte posen annerledes enn det står i instruksjonen. Knyter den så det bare blir to lag over henne (ikke tre) og krøller sammen resten av posen nederst i vogna.

Må si jeg ikke er så fornøyd med posen jeg da. Syns den er for varm, og har ikke kunnet bruke den så mye som jeg trodde jeg skulle. Men for de som ikke har så varme babyer er den sikkert super...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...