Gå til innhold

Blodprøve i armen på 9 mnd gml baby (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta en utvidet hematologisk blodprøve på tulla i morgen pga at hun hadde litt lav verdi på hemoglobinet nå ved stikk i fingeren på helsestasjon for et par dager siden. ( Hun hadde 10,2)

Legen snakket om at de kom til å smøre på en bedøvelseskrem på armen.

Har noen erfaring med blodprøve på så små? Hvordan tok de det?

Kjenner jeg gruer meg veldig for om det blir traumatisk og vondt for henne...:(

Er også litt bekymret for hvorfor hun har synket i jernbeholdning da hun allerede får jern både morgen og kveld pga at hun var veldig liten da hun ble født (1400 g)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn tok bodprøve i armen i forrige uke da var han 12 dager korrigert , han fikk litt sukkervann og det kom ikke et knyst fra han når hun stakk. Det var nok mye verre for meg enn for han, jeg er utrolig pysete når det gjelder han. Det går nok fint :)

Skrevet

Skjønner ikke hva jeg gruet til :) Det gikk kjempefint!

Nå var damene veldig flinke da. To stykker, og de sjekket begge to hvilken åre som var best å ta, og de småpratet og viste frem leker og gjorde det hele lite skummelt for henne.

Vi droppet t.o.m Embla kremen (bedøvelsen)

Men lurer på om hun har litt vondt i armen i kveld for ho har skrike veldig - tidvis. Måtte ta henne opp for hun våknet. Og nå sitter hun blid og fornøyd på pappas fang og ser på torsdagsklubben...

Skrevet

Godt at det ikke var noe å grue seg for da :-)

Kan godt være at hun har litt vondt nå, jeg har akkurat tatt blodprøve selv og det gjør faktisk vondt å bøye armen, sprenger litt der de stakk, men uansett får de nok ingen varige mën av blodprøver, det er værre for oss foreldre tror jeg :-)

Fikk du svar på prøvene da?

Skrevet

Nei, svarene får jeg svar på hos legen. Om noen dager tror jeg. Da håper jeg de viser høyere verdier enn de ho hadde sist..

• 2 uker senere...
Skrevet

Haha, prøvene på labben viste 12,4, mens prøvene på helsestasjonen (i fingeren) viste 10,2.

Da er ho godt innafor normalverdiene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...