Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Etter fødselen har jeg blitt helt gal etter sjokolade. Kan spise en hel stor plate melkesjokolade på en dag!! Har aldri hatt det slik før. Ikke hadde jeg det forrige gang jeg fødte heller. Går det seriøst ann å bli avhengig?? I så fall tror jeg nok jeg har litt det, Må ha det tilgjengelig i kjøleskapet......Huff....Har dårlig samvittighet pga ammingen. Noen som vet om det påvirker babyen?? Tar sukkerbehovet noengang slutt??
anette&tutta mari :) Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 jeg er også sånn. kan spise lakris, sukkertøy, men ALT jeg tenker på er sjokolade. SJOKOLADE!!! måtte bare lage meg sjokolademuffins i dag. men så ble jeg kvalm... men tenker fortsatt på sjoko
WildPrincess Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 jepp... hadde inger store "diller" under svangerskapert, men nå nå har de kommet. Lion sjokkolade er det absolutt beste som finnes... o jeg som egentlig ikke liker sjokkolade noe særlig
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 me tooo... kom med et pang så fort jenta var ute omtrent=) lyst på noe søtt konstant, og de første par ukene etter fødselen hadde jeg jo en slags unnskyldning i at "barseltida er jo så slitsom, litt må man da kunne unne seg..". men nå, 2 mnd etter fødsel, kan jeg vel kanskje ikke bruke den lenger..meeen, nå er d jo snart jul igjen, og daaa...=)
Grillet kylling Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Sliter med det samme. spiser sjokolade hver eneste dag.vil kutte ned,men klarer ikke. Får ha det som nyttårs foresett tenker jeg;)
blomstre Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Ja, da, her er begge jentene fostra opp på sjokolademelk.... Totalt avhengig av melkesjokolade de første mnd etter fødsel. En hel stor plate om dagen. Føler det har vært hormonelt jeg, og har spist med god samvittighet, ammingen har jo krevd sykt med energi. Begge gangene har det dabbet av. Eneste skade det kan gjøre er vel hvis bebyen skulle være overfølsom mot melk?... :-)
Sommerfuglvinger Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har også et sjokolade sug HVER dag. Blir helt gal av det, går jo ikke akkurat ned i vekt av å spise så mye sjokolade. Prøver å spise nøtter og tørket frukt i stedet, men må innrømme at søtsuget tar over, gitt.
Berta_78 Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Enig!!!! Sjokoladesuget var enormt de første månedene. Det og hvetebakst. Begynner å gi seg litt nå etter 4 måneder, men fremdeles er det sånn at når behovet melder seg, MÅ jeg :-) Stresser ikke med det, tenker jeg tar en god kostholdsjustering om fire-fem måneder...
NrToKomIJuli Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Jeg og! Kan ikke nærme meg en butikk/kiosk/bensinstasjon (eller annet som selger søtsaker) uten å kjøpe mengder. Og alt går ned med en gang! Jeg blir aldri kvalm av godteri, og har rett og slett ingen hindringer. Kan spise utrolige mengder av det. MEN, på tirsdag var jeg og fikk akupunktur mot søtsug. Har tenkt på det lenge, og siden Krom ikke er aktuelt med ammingen, valgte jeg å prøve nåler nå. Jeg har vært to ganger på butikken etter behandlingen, og begge ganger vurderte jeg ikke å nærmer meg godterihylla en gang. Helt, helt utrolig. I går hadde jeg en storhandel, gikk rett forbi kjekshylla, og helt alvorlig, jeg så ikke på sjokoladehyllene en gang. Helt i sjokk jeg! Skal ha to behandlinger til før jul. Hoihoi. I tillegg fikk småtten noen stikk for han er nesten umulig å få til å sove. Litt for tidlig å si om det hjalp ennå, men i går kveld sov han hele kvelden, og det er første gangen EVER og han er 5,5 mnd. Jeg er litt i sjokk.... håpe håpe
husmus &2 Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Takk og lov at det ikke bare er meg! Her går det i marsipanbrød til den store gullmedalje. Heldigvis skal vi begynne å trene igjen etter jul, det er nok på tide nå, jeg trenger liksom ikke å gå opp før jeg har tatt av fødselsvekten liksom.
lille sprelle Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Regner med at du ammer - det gir et skikkelig søtbehov. Det går heldigvis over! (om man vil være litt sunn, kan man jo prøve å erstatte med druer osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå